پرترددترین مسیرهای هوایی اعلام شد / تاخیر در ۲۴ درصد از پروازها/ متوسط زمان تاخیر ۸۴ دقیقه

اقتصاد ۱۰۰- در مهرماه امسال، ۲۴ درصد پروازهای خروجی تاخیر داشتند و متوسط زمان تاخیر پرواز ایرلاین‌ها به ۸۴ دقیقه رسید.

پرترددترین مسیرهای هوایی اعلام شد / تاخیر در ۲۴ درصد از پروازها/ متوسط زمان تاخیر ۸۴ دقیقه

طبق گزارش پروازهای ماه مهر ماه که از سوی مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی منتشر شده است، کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در مهر امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست چهار درصد، اعزام و پذیرش مسافر سه درصد کاهش و در ارسال و پذیرش بار و پست یک درصد افزایش داشته است.

پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در مهر ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست پنج درصد، اعزام و پذیرش مسافر چهار درصد و ارسال و پذیرش بار و پست سه درصد کاهش داشته است.

پروازهای بین‌المللی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در مهرماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۱۳ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۱۸ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۲۲ درصد افزایش داشته است.

کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در مهر ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست پنج درصد، اعزام و پذیرش مسافر دو درصد و ارسال و پذیرش بار و پست چهار درصد کاهش داشته است.  پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در مهر ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست دو درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر دو درصد افزایش و ارسال و پذیرش بار و پست یک درصد کاهش داشته است.

پروازهای بین‌المللی نیز در مهر ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست ۲۵ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۲۵ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۱۶ درصد کاهش داشته است.
 

تاخیر در ۲۴ درصد از پروازها/ متوسط زمان تاخیر ۸۴ دقیقه

در مهر امسال حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای داخلی به‌ترتیب در ۱۰ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، تبریز، بندرعباس، اصفهان، خلیج فارس (عسلویه) و کرمان انجام شده است. از این میزان در مهر ماه سال ۱۴۰۲ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای بین‌المللی در چهار فرودگاه مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان انجام شده است.

در مهرماه ۱۴۰۲، پروازهای داخلی ۹۲ درصد از کل نشست و برخاست پروازهای مسافری را اختصاص داده‌اند که حدود ۹۱ درصد اعزام و پذیرش مسافر و ۸۲ درصد ارسال و پذیرش بار و پست را شامل می‌شود.

مشهد - تهران و نجف - مشهد پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی و خارجی

مسیر مشهد به مهرآباد با تعداد ۸۴۰ پرواز، پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی بوده و بیشترین مسافر نیز در همین مسیر بوده است.

پرترددترین مسیر در پروازهای بین‌المللی نیز مسیر نجف به مشهد با تعداد ۲۰۶ پرواز بوده و بیشترین مسافر در همین مسیر بوده است.

در جدول منتشرشده شرکت فرودگاه‌ها، نام ۲۳ شرکت هواپیمایی فعال آمده است که در مهرماه سال ۱۴۰۲، در مجموع ۱۲ هزار و ۹۹۶ پرواز انجام داده‌اند و ۳۱۱۴ پرواز با تاخیرهای بیشتر از ۳۰ دقیقه داشته‌اند؛ میزان تاخیر پروازهای خروجی تاخیردار، ۲۶۱ هزار و ۶۱۲ دقیقه معادل ۴۳۶۰ ساعت و ۱۸۱ روز بوده که ۲۴ درصد پروازها را شامل می‌شود؛ در شهریور ماه نیز ۲۴ درصد پروازها تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه داشتند.

تاخیر در ۲۴ درصد از پروازها/ متوسط زمان تاخیر ۸۴ دقیقه

متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار در مهرماه به ۸۴ دقیقه رسیده است؛ در حالی‌که متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار در شهریورماه ۸۱ دقیقه بود و این حاکی از افزایش سه درصدی نسبت به ماه گذشته است. در این میان ایرلاین‌های ایرتور با ۱۲۶، یزدایر با ۱۲۰، چابهار با ۱۱۹ و اروان با ۱۰۴ دقیقه متوسط تاخیرهایشان بیشتر از ۱۰۰ دقیقه بود.

در مهر ماه سال ۱۴۰۲ شرکت‌های هواپیمایی تابان و ساها با ۴۳ و ۴۲ درصد بیشترین و شرکت‌های هواپیمایی آساجت و یزدایر به‌ترتیب با ۴ و ۶ درصد در پروازهای برنامه‌ای مسافری، کمترین درصد تاخیر را دارند؛ به‌عبارت دیگر شرکت‌های هواپیمایی آساجت و یزدایر بهترین عملکرد را داشته‌اند.

همچنین نسبت‌به ماه گذشته، شرکت‌های هواپیمایی کارون و کاسپین به ترتیب با ۱۰ و ۸ درصد افزایش بیشترین و شرکت‌های هواپیمایی معراج و اروان به‌ترتیب با ۳۱ و ۱۵ درصد کاهش در پروازهای برنامه‌ای مسافری، کمترین تغییر درصد رشد پروازهای تاخیردار را دارند به‌عبارت دیگر شرکت‌های هواپیمایی معراج و اروان بهترین عملکرد را نسبت به ماه گذشته داشته است.

در بخش پروازهای باطل‌شده نیز شرکت‌های هواپیمایی زاگرس و معراج با ۷۶ و ۷۴ درصد بیشترین و شرکت‌های هواپیمایی طوس‌ایر و یزدایر با صفر و دو درصد در کل پروازهای دارای مجوز، کمترین درصد پروازهای باطل‌شده را دارند؛ به‌عبارت دیگر شرکت‌های هواپیمایی طوس‌ایر و یزدایر بهترین عملکرد را داشته‌اند.

منبع: ایسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما