اختصاصی اقتصاد 100 / در گفتگو با حسن فروزان فرد مطرح شد

گریزی از«رشوه» نیست! / قانون جدید بازنشستگی چه نتایجی دارد؟ + فیلم

اقتصاد 100- حسن فروزان فرد، رئیس کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با اقتصاد 100 از قانون جدید بازنشستگی تا رشوه صحبت کرد و از رشد فساد در برداشت عمومی کشور خبر داد.

گریزی از«رشوه» نیست! / قانون جدید بازنشستگی چه نتایجی دارد؟ + فیلم

حسن فروزان فرد معتقد است که عدم وجود شفافیت در حوزه صندوق های بازنشستگی فساد به بار آورده است و سه جانبه گرایی در اداره این صندوق ها رعایت نشده است پس تصمیم گیرانی که در موقعیت پاسخگویی قرار ندارند در ضعیف شدن صندوق ها بی تاثیر نبودند. زمانی که شفافیت وجود ندارد هم زمان پاسخگویی هم وجود نخواهد داشت و زمینه فساد را فراهم می کند.
وی درباره مصوبه افزایش سن بازنشستگی نیز تاکید کرد: صحبت از 42 سال کار برای رسیدن به بازنشستگی است و تقریبا افراد باید تا اخر عمر مشغول به کار باشند و عملا صندوق بازنشستگی مفهوم خود را از دست خواهد داد. اینها نتیجه تصمیمات پوپولیستی است که نزدیک انتخابات گرفته می شود.
او در راستای تصمیمات هزینه کرد در برنامه ها فرهنگی بودجه 1403 نیز گفت: باید گزارشی از نحوه اثربخشی هزینه ها در بودجه 1403 ارائه شود تا مشخص شود تصمیمات تا چه حد اثر بخش بوده است.
فروزان فرد معتقد است که رشوه تبدیل به یک باور شده است که ناشی از ضعیف شدن اقتصاد و معیشت مردم است و افراد که در شرایط تورمی قرار گرفتند و پذیرفتند برای زنده ماندن گریزی از دریافت و پرداخت رشوه وجود ندارد. این نگاه انقدر قوی است که هویت انسانی کاهش پیدا می کند. در واقع رشوه مانند یک ویروس است و تبدیل به یک اپیدمی شده است و تنها راه آن دولت الکترونیکی به معنی واقعی است که در ایران با مشکلاتی مواجه است.

وبگردی

ارسال نظر

 
  • ایران ارسالی در

    سال های سال است که از این شعارهای تو خالی میدهید و روز بروز فساد بیشتر شده است مخصوصا در نهادهای دولتی

نظرسنجی

به نظر شما کدام کاندیدا در نخستین مناظره بهتر درخشید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما