اختصاصی اقتصاد 100 / رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس

باید مستقیم با آمریکا مذاکره کنیم / دیپلماسی عزتمندانه چه شد؟!

اقتصاد 100 - رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: معتقدم مذاکرات درمورد رفع تحریم ها ومنافع ایران باید جدی باشد و حتی باید بصورت مستقیم با آمریکا انجام پذیرد.

باید مستقیم با آمریکا مذاکره کنیم / دیپلماسی عزتمندانه چه شد؟!

غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد در مجلس در پاسخ به اینکه چرا 7 میلیارد دلار ایران در کره جنوبی تبدیل به 6 میلیارد دلار شد افزود:۷ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران به صورت وون کره جنوبی به بانک‌های این کشور واریز شده بود و به آن هیچ سودی تعلق نمی‌گرفت. حتی طی این سال‌ها به دلیل کاهش برابری وون  در مقابل دلار، یک میلیارد دلار آن با کاهش ارزش برابری مواجه شد.

وی در گفتگو با اقتصاد 100 در مورد اینکه آزاد سازی این پول شبیه سیاست نفت دربرابر غذا است تصریح کرد:خیلی چیزها را قبول نداریم ولی درهمان لحظه باید بسنجیم که کدام به نفع کشور است.

وی در مورد سیاست اتخاذ شده و درستی آن گفت:چنین سیاست هایی با مبانی کشور در مورد عزتمندانه ، هوشمندانه و حکیمانه  بودن خیلی سازگاری ندارد .

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با بیان اینکه به سیاست های اتخاذ شده معترض هستیم خاطر نشان کرد: آزاد شدن منابع مالی ایران در کره جنوبی پولی است که ارزش خود را از دست داده و هیچ سودی بعد از دوسال  به آن تعلق نگرفته لذا اقدام کوچکی است اما باز هم جای تشکر دارد،معتقدم که مذاکرات باید جدی بوده و حتی  بصورت مستقیم با آمریکا صورت بگیرد.

وی گفت:خواست و مطلوب ما رفع تحریم ها است تا برای نقل و انتقال بانکی مشکلی وجود نداشته باشد.عزتمندی در این است که در همه حوزه ها بتوانیم هرکالایی که می خواهیم ،و به هرکس دلمان می خواهد بفروشیم وپول آن به راحتی بازگردانیم لذا چنین معامله اقتصادی عزتمندانه است.

نوری د رمورد آزاد سازی 6 میلیارد دلار افزود: جا انداختن این اقدام به جای برجام ، و گفتن اینکه  توانستیم فتح الفتوح کنیم قابل قبول نیست و ما از دستگاه دیپلماسی می خواهیم حتما مذاکرات احیای برجام را دنبال کنند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما