زاکانی کار احمدی نژاد را تمام کرد

اقتصاد 100 – کمال اطهاری کارشناس بازار مسکن معتقد است که طراحان سیاستهای برنامه هفتم در زمینه مسکن باید محاکمه شوند.

زاکانی کار احمدی نژاد را تمام کرد

کمال اطهاری با بیان اینکه می خواهند شعار زاکانی درباره کوچ دادن جمعیت از تهران را عملی کنند می گوید: عملکرد احمدی نژاد برای توسعه شهر حداقل با مصوبات شورای شهر همراه بود. اما حالا می خواهند فرا قانونی و بودن توجه به طرح جامع و تفصیلی شهر تهران عمل کنند.

وی افزود: در زمان احمدی نژاد خیلی روشن مجموعه زیست محیطی شهر تهران را دچار آسیب کردند. در طرح مصوب سال 86 آمده بود که مجموعه زیست محیطی تهران حدود 1/9 میلیون نفر ظرفیت دارد. در طرح مصوب سال 86 این عدد را با فشار صندوق های ناجا و استفاده از اختیارات ریاست جمهوری 10 درصد افزایش دادند و به حدود 5/10 میلیون نفر رساندند..حالا اگر همین حالا همه ساختمان های داخل تهران از جمعیت پر شود  به بیش از 13 میلیون نفر جمعیت می رسیم. جالب اینکه ذکر شد این کار برای رونق دهی به بخش مسکن انجام می شود.

این کارشناس مسکن با انتقاد از نحوه تنظیم برنامه هفتم گفت: با این ماده ای که در برنامه هفتم برای توسعه محدوده شهر تهران گنجانده اند دومین نفری که باید به دادگاه برود و پاسخگو باشد رئیس دولت سیزدهم است؛چون دربرنامه هفتم هم آورده اند توسعه محدوده شهری برای ساماندهی بافت فرسوده! برنامه هفتم توسعه و مواردی که برای توسعه محدوده شهر تهران در نظر گرفته ، بسیار روشن و آشکار تمام موارد قانونی را نقض می کند، چرا که توسعه افقی شهر تهران و کوچ دادن جمعیت به حومه شهر حتی کمربند سبز تهران را نادیده می گیرد.

متن کامل را اینجا بخوانید

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما