تجهیزات و توانمندی ۱۰۰ درصدی صنعت پارس جنوبی با تکیه بر دانش داخل

اقتصاد 100 - مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از پیشرفت چشمگیر تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های این مجموعه با استفاده از توان ۱۰۰ درصدی متخصصان داخلی خبر داد.

تجهیزات و توانمندی ۱۰۰ درصدی صنعت پارس جنوبی با تکیه بر دانش داخل

احمد باهوش گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی با استفاده از ظرفیت و توان دانش‌بنیان‌ها و سازندگان داخلی در ساخت قطعات و تجهیزات راهبردی را سرلوحه کار‌های خود قرار داده و از آغاز عملیات تعمیرات اساسی امسال تاکنون نیاز‌های اساسی را به‌صورت ۱۰۰ درصدی از طریق شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان‌ها تأمین کرده است.

او به اهمیت تحقق برنامه‌های ساخت داخل و بار اول در بزرگ‌ترین مرکز تولید گاز و محصولات جانبی کشور اشاره کرد و افزود: ورود سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان به پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی در شناسایی نیاز‌های ضروری این مجموعه و پیاده‌سازی برنامه‌های شرکت‌های ساخت داخل و بار اول برای افزایش کیفیت و گسترش سطح همکاری، از مهم‌ترین برنامه‌های سال «مهارتورم و رشد تولید» در مجتمع گاز پارس جنوبی است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی امسال مجتمع گاز پارس جنوبی از روز نخست اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده و این عملیات در پالایشگاه‌های هشتم، دوازدهم و نیمی از پالایشگاه یازدهم عملیات با موفقیت تکمیل شده است. اکنون نیز عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با استفاده توان نوآورانه و خلاقیت متخصصان و کارکنان در حال اجراست.

باهوش گفت: اقدام‌های شاخصی مانند تعویض مولکولارسیوها، شست‌وشوی برج‌ها، پمپ‌ها، تعویض آمین، مبدل‌های حرارتی، درام‌ها، تجهیزات برقی، ابزار دقیق، ولو‌های کنترل و شیر‌های امینی هم پیش از اجرای تعمیرات اساسی در هر پالایشگاه انجام می‌شود.

او به یکی از روش‌های نوآورانه در عملیات تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: امسال پیاده‌سازی و اجرای روش‌های نو و کارآمد در دوران عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در دستور کار است و تعویض برخط (آنلاین) مولکولارسیو‌ها با استفاده از روش‌های تازه از موارد مهم اجرایی در این باره است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان بار اول با توجه به نوع فعالیت‌های تخصصی و نوآورانه خود می‌توانند نقش مؤثر و اثربخشی در تولید پایدار گاز و محصولات جانبی پالایشگاه‌های سیزده‌گانه داشته باشند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما