نخستین محموله نفت تخفیف‌دار روسیه وارد پاکستان می‌شود

اقتصاد100- مصدق مالک وزیر نفت پاکستان به رویترز گفت که این کشور انتظار دارد در ماه مه اولین محموله بارگیری شده با نفت خام روسیه را پس از ثبت اولین سفارش نفت خود از مسکو تحت یک قرارداد جدید دوجانبه دریافت کند.

نخستین محموله نفت تخفیف‌دار روسیه وارد پاکستان می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، چند ماه است که پاکستان برای خرید نفت خام روسیه با تخفیف مذاکره کرده است. پاکستان تاکنون واردکننده عمده نفت و گاز روسیه نبوده است.

ماه گذشته گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه پاکستان به دنبال خرید نفت روسیه به قیمت 50 دلار در هر بشکه است، در حالی که این کشور آسیایی با بحران نقدینگی و ذخایر خارجی دست و پنجه نرم می کند.

پاکستان پس از اینکه در سال گذشته در بازار بیش از حد هزینه کرد، در حالی که ذخایر ارز خارجی آن کاهش یافت، به شدت به واردات انرژی با هزینه های کم تمایل دارد.

خرید احتمالی 50 دلاری نفت از روسیه 10 دلار کمتر از سقف قیمتی گروه هفت خواهد بود. گزارش‌های قبلی حاکی از این بود که پاکستان امیدوار به «تخفیف‌های خوب» از روسیه است.

بر اساس گزارشی اکسپرس تریبون، روسیه به نوبه خود، در ابتدا مطمئن نبود که آیا پاکستان می خواهد به یک توافق نفتی ادامه دهد یا خیر. پس از دیدار مقامات روسیه و پاکستان، روسیه از این کشور خواست تا یک محموله را به عنوان نمونه آزمایشی خریداری و وارد کند.

این هفته، مصدق مالک به رویترز گفت که این کشور از پیش سفارشات خود را ثبت کرده و این کشور فقط نفت خام می‌خرد، نه محصولات پالایش شده. با این حال وزیر نفت از افشای جزئیات تجاری درباره خرید نفت خودداری کرد.

منابعی در اوایل این هفته به خبرگزاری پاکستانی دنیا نیوز گفتند، مقامات روسی به پاکستان توصیه کرده‌اند که جزئیاتی در مورد تخفیف و همچنین نحوه پرداخت و ارز پرداختی را در اختیار رسانه‌ها قرار ندهد

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما