گام بلند بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی

اقتصاد 100 - معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی شهری که بنیاد مسکن قرار است سالانه بسازد زمین ۱۵۰ هزار واحد تامین شده است.

گام بلند بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی

حمید رضا سهرابی گفت: فرایند تامین زمین از جمله اماده سازی و نقشه برداری طولانی است ودولت تلاش می‌کند هزینه سنگین آماده سازی زمین در برخی نقاط کشور به عهده متقاضی نباشد.
وی با اشاره به این که در بخش مسکن شهری ما مجری وزارت راه وشهر سازی در شهر‌های کوچک هستیم گفت: براساس توافق قرار بود وزارت راه وشهر سازی اراضی مناسب را در اختیار بنیاد مسکن قراردهد ومتقاضیان واجد شرایط را بعد از پالایش به بنیاد مسکن معرفی کند.
سهرابی افزود: بر این اساس در شهر‌های کوچک برای تامین زمین مشکل زیادی وجود ندارد و در برخی از استان‌ها به دلیل شرایط توپوگرافی وجغرافیایی مثل کردستان و لرستان ویا شهر‌های شمالی که با زمین‌های کشاورزی، منابع طبیعی و جنگل‌ها مواجه هستیم زمین تامین می‌شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن تصریح کرد: از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی که قرار بوده بنیاد مسکن سالانه بسازد حدود ۱۹۵ هزار واحد زمین از جانب وزارت راه وشهر سازی به بنیاد معرفی شده است.
وی افزود: اراضی که قابلیت اجرای طرح و تخصیص را داشتند ۱۵۰ هزار واحد بوده است و ۵۰ هزار واحد دیگر یا متقاضی ندارد وثبت نام نشده ویا متقاضیان رغبتی به ان اراضی معرفی شده نداشتند یا معارض پیدا کرده ویا با تصویب کاربری ان مخالفت شده است.
سهرابی گفت: از ۱۵۰ هزار واحد زمین تخصیص یافته برای ساخت واحد‌های مسکونی متقاضیان تقریبا ۱۳۷ یا ۱۳۸ هزار واحد متقاضی موثر به ما معرفی کردند که برای ۱۱ هزار واحد زمین مناسب نداریم یا زمین تامین شده، ولی مشکل کاربری ومعارض وجود دارد ویا قبل از ثبت نام زمینی تعریف نشده است.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن افزود:برای حدود ۱۳۰ هزار واحد متقاضی موثر وزمین داریم که بر ا ین اساس برای ۱۳۲ هزار واحد پروژه تعریف کردیم که ازاین تعدادبرای ۱۱۷ هزار واحد زمین تخصیص دادیم ووارد فاز‌های مختلف اجرایی از اماده سازی تا نازک کاری شدند.
وی گفت: حدود ۷۷ هزار واحد مسکونی در حال ساخت، در مرحله فنداسیون به بعد هستند وبیش از ۳ هزار واحد نازک کاری ان‌ها تمام شده وبخشی از ان‌ها هم افتتاح شده است.
سهرابی تصریح کرد:در ۶ ماه اخیر حدود ۵۳۰ واحداز واحد‌های که در قالب نهضت ملی تعریف شده در قم به بهره برداری رسیده است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز