سازمان بنادر از توسعه ظرفیت‌های گردشگری دریایی حمایت می کند؟

اقتصاد 100 - معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: باتوجه به استقبال نوروزی از مجموعه‌های بندری، این سازمان در سال ۱۴۰۲ با جدیت بیشتری از توسعه زیرساخت‌های گردشگری  حمایت خواهد کرد.

سازمان بنادر از توسعه ظرفیت‌های گردشگری دریایی حمایت می کند؟

به گزارش وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، مجید علی‌نازی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست بررسی فعالیت‌های نوروزی کمیته گردشگری دریایی ستاد خدمات سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ اظهارکرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که با استقبال بسیار خوب مسافران نوروزی از سفرهای دریایی استان خوزستان، ایجاد زیرساخت‌های دائمی در این حوزه ضروری است.

وی با بیان اینکه خوزستان یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر ساحل دارد، ادامه داد: بکارگیری کشتی‌های تفریحی در ایام مختلف سال می‌تواند در کاربردی بودن مزیت‌های گردشگری دریایی استان کمک قابل‌توجهی کند.

علی نازی با تأکید بر اینکه ایمنی در زمینه سفرهای دریایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به استفاده بیش از چندین هزار نفری مسافران نوروزی از خدمات اداره کل بنادر و دریانوردی استان، موضوع ایمنی به خوبی مدیریت شده است.

به گفته عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی؛ تاکنون با گذشت یک هفته از نوروز ۱۴۰۲ در هیچ کدام از مجموعه‌های بندری کشور بخصوص در استان خوزستان حادثه‌ای برای هموطنان رخ نداده است.

علی نازی مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی برای تقویت گردشگری آبی در محدوده شهرها را خارج از وظایف قانونی این سازمان عنوان کرد و گفت: با این وجود برابر با مسئولیتهای اجتماعی که این سازمان برای خود در نظر گرفته، حمایت از کسب و کارها با محوریت گردشگری را در دستور کار داریم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از این نشست به طراحی شناورهای جدید در ناوگان حمل و نقل مسافری اشاره کرد و گفت: در سال جدید از این شناورها رونمایی خواهد شد تا ترددهای آبی در حوزه مسافری تسهیل و رونق بیشتری داشته باشد.

وی یادآور شد: در سال جدید نیز در حوزه مسافری، تاکسی‌دریایی راه‌اندازی خواهد شد تا مسافران بتوانند در مقاصد مشخص نسبت به ترددهای آبی طی زمان‌های دلخواه اقدام کنند.

گفتنی است مجید علی نازی در ادامه بازدیدهای میدانی خود از فعالیت‌های گردشگری دریایی در بنادر خوزستان، از فعالیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) بازدید و از اقدامات صورت گرفته برای ارتقا ایمنی گردشگری دریایی در این گردشگاه‌های دریایی این بندر و بنادر تابعه مطلع شد.

منبع : مهر

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز