خداحافظی کامل اروپا با خودروهای بنزینی و گازوئیلی به تاخیر می افتد ؟

اقتصاد 100 - با توافق اتحادیه اروپا و آلمان، خودرو‌های موتور احتراقی شامل بنزینی و گازوئیلی پس از سال ۲۰۳۵ نیز همچنان امکان تولید و فروش خواهند داشت.

خداحافظی کامل اروپا با خودروهای بنزینی و گازوئیلی به تاخیر می افتد ؟

با اعلام مقامات اروپایی اتحادیه اروپا و آلمان در مورد استفاده از موتور‌های احتراقی در آِنده به توافق رسیده اند؛ موضوعی که صنعت خودرو را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اتحادیه اروپا و بزرگترین اقتصاد قاره سبز بر سر برنامه ریزی برای حذف خودرو‌های منتشرکننده CO۲ در سال ۲۰۳۵ با هم اختلاف داشتند، اما توافق مقامات در روز‌های اخیر نشان میدهد که به یک راه حل نزدیک شده اند.

این توافق که به برخی از موتور‌های احتراقی اجازه می‌دهد همچنان پس از سال ۲۰۳۵ تولید داشته باشند، به سرعت توسط یک گروه‌های محیط زیست مورد اعتراض گرفت.

آلمان خواهان تضمین‌هایی بود که خودرو‌های جدید با موتور احتراقی در صورتی که از انرژی الکتریکی هم استفاده می‌کنند، همچنان بعد از موعد مقرر شده امکان فروش داشته باشند. بخش‌هایی از صنعت خودروسازی آلمان نیز از این درخواست حمایت کرده بودند.

فرانس تیمرمنز، رئیس سیاست آب و هوای اتحادیه اروپا گفت: ما توافقی با آلمان در مورد استفاده آینده از انرژی الکتریکی در خودرو‌ها پیدا کرده‌ایم. فولکر ویسینگ، وزیر حمل و نقل آلمانهم اعلام کرده با توفقاتی که حاصل شده مسیر استفاده از خودرو‌های الکتریکی و موتور‌های احتراقی مشخص شده است. خودرو‌هایی که دارای موتور‌های احتراق داخلی هستند، پس از سال ۲۰۳۵ همچنان می‌توانند برای تولید ثبت شوند.

سوئد که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، اعلام کرد که دیپلمات‌های اتحادیه اروپا روز دوشنبه به تصویب رسمی قانون خروج تدریجی خودرو‌های داری موتور احتراقی تا سال ۲۰۳۵ رأی خواهند داد.

به عقیده بنجامین استفان از گروه صلح سبز این توافق شکستی برای حفاظت از آب و هوا است. او گفت: «این سازش با خودروسازی آلمان، حفاظت از آب و هوا در حمل‌ونقل را تضعیف می‌کند و به اروپا آسیب می‌زند. او معتقد است که این مسئله تمرکز مورد نیاز صنعت خودرو برای حرکت به سمت حمل و نقل الکتریکی را کاهش خواهد داد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با توجه به لایحه افزایش یک روز به تعطیلات هفتگی ، با کدام گزینه موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما