اجرای قانونی کاهش نرخ مالیات واحدهای تولیدی کلید خورد+ جزئیات

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: براساس رویکرد حمایت از مشاغل کوچک و حمایت از تولید، کاهش هفت درصدی نرخ مالیات واحدهای تولیدی در قانون بودجه سال جدید گنجانده شده است.

اجرای قانونی کاهش نرخ مالیات واحدهای تولیدی کلید خورد+ جزئیات

به گزارش روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور، «داود منظور» با اشاره به رویکرد مردمی سازی مالیات مبتنی بر عدالت مالیاتی و حمایت از تولید افزود: پیشنهاد دولت در لایحه بودجه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی، کاهش نرخ مالیات واحدهای تولیدی به میزان هفت درصد (براساس بند م تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲) بود که این به معنای کمک به رشد تولید است.

وی ضمن تاکید بر اینکه وصول مالیات باید بر اساس قانون و رعایت ملاحظات اقتصادی و اجتماعی در راستای خدمت رسانی به مردم باشد، گفت: تصویب این موضوع به رأی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی بر می‌گردد و ما مجری قانون خواهیم بود. حمایت از رشد تولید در چارچوب اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب یک اصل مهم برای نظام مالیاتی است.

منظور، درباره مالیات ستانی از شرکت‌ها و نهادهای دولتی عنوان کرد: همه فعالان اقتصادی اعم از خصوصی و دولتی که فعالیت اقتصادی دارند، طبق قانون مشمول مالیات هستند و در این زمینه تمکین می‌کنند.

وی با اشاره به عملکرد یک ساله سازمان امور مالیاتی در خصوص تحقق شعار سال به عنوان یک راهبرد مهم سازمانی، خاطرنشان‌کرد: کمک به رشد تولید و حمایت از تولیدکنندگان از اهداف و کارویژه های همه ارکان دولت و مجلس بوده و یکی از شاخص‌های نظام مالیاتی در دوره تحول آفرینی محسوب می‌شود.

این مقام مسؤول ادامه‌داد: سازمان امور مالیاتی کشور مجری قانون بوده و فصل الخطاب برای ما قانون است، هر جایی که قانون اشاره به اخذ مالیات کرده است ما مکلف به وصول آن هستیم و در مواردی که دارای معافیت قانونی است امکان مطالبه آن وجود ندارد، به‌عنوان مثال فعالیت‌های کشاورزی از معافیت ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده می‌کنند و از مالیات معاف هستند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز