فوری / آخرین اخبار از جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد

اقتصاد 100 - نشست شورای عالی کار در حالی از ساعاتی قبل با حضور وزیر کار و نمایندگان گروه های کارگری و کارفرمایی در حال برگزاری است که گمانه زنی ها از احتمال تعیین رقم دستمزد ۱۴۰۲ در این جلسه خبر می دهند؛ هرچند که وزیر کار اعلام کرده دستمزد اوایل هفته آینده تعیین خواهد شد.

فوری / آخرین اخبار از جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد

 کمیته دستمزد شورای عالی کار سرانجام‌ پس از چند هفته، گزارش هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران را در نشست روز دوشنبه شورا ارائه و رقم آن را ۱۲ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد اما نمایندگان گروه کارگری این عدد را نپذیرفته و آن را حاصل محاسبه گروه دولت و کارفرمایان اعلام کردند اما گزارش گروه کارگری در خصوص هزینه‌ ماهانه سبد معیشت کارگران عدد ۱۷ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۱۶۰ تومان را نشان می‌داد که اختلاف ۵ میلیون تومانی با گزارش کمیته دستمزد داشت.

کمیته شورای عالی کار بهمن ماه سال گذشته هزینه ماهانه سبد معیشت خانوار کارگری را حدود ۹ میلیون تومان اعلام کرده بود.

روز گذشته نیز کمیته دستمزد با حضور نمایندگان کارفرمایی و کارگری تشکیل جلسه داد و آخرین مصادیق و اختلاف نظرها سر یکسری اقلام کالایی مورد بحث و بررسی نهایی قرار گرفت.

نمایندگان کارگری می گویند اگرچه سبد پیشنهادی آنها با سبد اعلام شده دولت وکارفرمایان ۵ میلیون تومان اختلاف دارد اما با گروه کارفرمایی و دولت در بسیاری مباحث از جمله این که معیار و ملاک در تعیین دستمزد قانون باشد توافق کرده اند و اگر قانون پذیرفته شود نتایج خوبی در بحث دستمزد کارگران حاصل خواهد شد.

نشست دستمزد شورای عالی کار در حالی ادامه دارد که وزرای صمت و اقتصاد تا لحظه ارسال خبر در جلسه حضور ندارند و عدد و رقمی درخصوص درصد افزایش مزد اعلام نشده است. با توجه به عدم حضور وزرا و اعلام وزیر کار مبنی بر تعیین دستمزد در اوایل هفته آینده برخی گمانه زنی ها از احتمال تعیین دستمزد در روز شنبه خبر می دهند با این حال علیرغم اختلاف نظرها، توافق نمایندگان کارفرمایی و کارگری در نشست امروز دور از ذهن نیست.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، با توجه به آغاز زمان جلسه از ساعت ۹.۳۰ صبح و برگزاری نشست‌های دوجانبه میان گروه کارگر و کارفرما برای نزدیک شدن دیدگاه‌ها، احتمال اینکه دستمزد ۱۴۰۲ امروز به نتیجه برسد وجود دارد.

منبع : ایسنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز