«نوپک»، لایحه فشار بر اوپک، مجددا به کنگره آمریکا ارائه شد

اقتصاد100- گروهی از سناتورهای آمریکایی روز چهارشنبه گفتند که قوانینی را برای تحت فشار قرار دادن گروه تولیدکننده نفت اوپک برای توقف کاهش تولید نفت، مجددا ارائه کرده‌اند.

«نوپک»، لایحه فشار بر اوپک،  مجددا به کنگره آمریکا ارائه شد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، لایحه موسوم به «نه به کارتل‌های تولید و صادرات نفت» یا «نوپک» (NOPEC)  توسط سناتورها چاک گراسلی جمهوری خواه، و امی کلوبوچار دموکرات، و همچنین سایر اعضای کمیته قضایی، مجددا به کنگره ارائه شد.

در صورت تصویب در این کمیته، هر دو اتاق کنگره و امضای جو بایدن رئیس جمهور، «نوپک» قانون ضد انحصار ایالات متحده را تغییر می دهد تا مصونیت مستقلی را که اعضای اوپک پلاس و شرکت های ملی نفت آنها را از دعوای حقوقی بر سر تبانی قیمت‌ها محافظت می کند، لغو کند.

چندین تلاش برای تصویب نوپک طی بیش از دو دهه، عربستان سعودی رهبر بالفعل اوپک را نگران کرده و ریاض را به انجام لابی جدی هر بار که نسخه ای از این لایحه ارائه می شود، سوق داده است.

این لایحه سال گذشته پس از آن که گروه تولیدکنندگان اوپک پلاس به رهبری عربستان سعودی و روسیه موافقت کردند تولید خود را به میزان 2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند، در کمیته تصویب شده بود اما اجرایی نشد.

گرسلی، یکی از حامیان صنعت سوخت اتانول مبتنی بر ذرت، گفت: «کارتل نفت و کشورهای عضو آن باید بدانند که ما متعهد به توقف رفتار ضدرقابتی آنها هستیم.»

سناتور کلوبوچار گفت: «قوانین فعلی وزارت دادگستری را از توقف 13 کشور بزرگ تولید کننده نفت برای دستکاری قیمت و افزایش هزینه باز می‌دارد.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما