کمبود انرژی جهانی تا چه زمانی و چرا ادامه دارد؟

اقتصاد100- کمبود انرژی احتمالا امسال در مناطق مختلف جهان ادامه خواهد داشت، زیرا تاخیر پروژه‌ها ناشی از ادامه چالش‌های زنجیره تامین (میراث محدودیت‌های کرونایی) و همچنین کاهش عرضه گاز روسیه به اروپا و آب و هوای نامساعد همچنان ادامه دارد.

کمبود انرژی جهانی تا چه زمانی و چرا ادامه دارد؟

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از اویل‌پرایس، این یک برآورد توسط موسسه مشاوره مدیریت «برونل» است که به تازگی گزارش چشم انداز انرژی 2023 خود را منتشر کرده است. این موسسه مستقر در هلند با oilandgasjobsearch.com برای این نظرسنجی شریک شد و بیش از 24 هزار مورد داده را بین اوت تا نوامبر 2022 جمع‌آوری کرد تا نگاهی اجمالی به نگرش‌های غالب در صنعت انرژی داشته باشد.

بر اساس این بررسی، 56 درصد از مدیران و رهبران صنعت انرژی انتظار دارند عرضه انرژی در سال جاری محدود باشد. جالب اینجاست که کارکنان بیشتری، با 65 درصد، در این صنعت انتظار دارند که این کمبود انرژی در آمریکای شمالی شدیدتر از اروپا باشد که 59 درصد انتظار دارند شدیدترین کمبودها در آنجا رخ دهد. همچنین برای آمریکای جنوبی که به دلیل خشکسالی از تولید کمتر انرژی آبی آسیب دیده است، کمبودها نیز انتظار می رود.

علاوه بر انتظارات ناشی از کمبود انرژی، به نظر می‌رسد صنعت نگران کمبود استعداد است: نیروی کار سالخورده و کمبود مهارت‌ها مشکلاتی را برای آینده انرژی ایجاد می‌کند. برونل در چشم‌انداز خود خاطرنشان می‌کند که گذار انرژی باعث هجوم نیروی کار از سایر بخش‌ها، به‌ویژه فناوری، خواهد شد، به‌ویژه پس از اخراج‌های گسترده‌ای که «بیگ تک» اخیرا اعلام کرد.

شرکت‌های این صنعت احتمالا دلایل کمبود نیروی کار مورد انتظار را نیز بررسی می‌کنند: برنامه‌ریزی ناکافی برای جانشینی نیروی و برای انتقال دانش و حفظ مهارت‌ها، و انگیزه بیشتر.

اگرچه چالش برانگیز است، اما به نظر می رسد بزرگترین نگرانی مدیران صنعت انرژی تورم باشد. حدود 43 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی برونل هزینه های بالاتر را مشکل اصلی در پنج سال آینده می دانند. «عدم اطمینان اقتصادی» در رتبه دوم در میان نگرانی‌های اصلی قرار دارد و 37 درصد از پاسخ‌دهندگان از این نگرانی‌ها نام می‌برند. آخرین نگرانی بزرگ برای این صنعت، کمبود مهارت همراه با نیروی کار سالخورده است.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما