برنامه دولت برای واحدهای تعطیل شده صنعتی چیست؟

اقتصاد 100 - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: تلاش برای احیای واحد‌های تولیدی راکد یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم است و در طول ۱۸ ماه گذشته گام‌های بلندی نیز در این خصوص برداشته شده است.

 برنامه دولت برای واحدهای تعطیل شده صنعتی چیست؟

معاون وزیر کشور روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از شرکت گداختار اراک، افزود: برگزاری مستمر و بسیار جدی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها با حضور استاندار و در سطح ملی، نکته مهمی در حوزه حمایت از تولید است.

محسن کوشش‌تبار بیان کرد: در کارگروه استانی یا ستاد ملی به طور مستمر مسائل واحد‌های اقتصادی و تولیدی دارای مشکل و راکد پیگیری می‌شود، همچنین در این کارگروه‌ها از قرار گرفتن یک واحد تولیدی در مسیر رکود جلوگیری به عمل می‌آید.

معاون هماهنگی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ادامه داد: در یکی از واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی خیرآباد اراک ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام گرفته و برای بیش از ۱۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است.

کوشش تبار افزود: این واحد تولیدی متقاضی ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات است تا کار خود را توسعه دهد که امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان این مهم مطرح و مصوب می‌شود.

وی بیان کرد: حدود ۲۲۳ واحد صنعتی در این استان در ۱۱ ماهه امسال احیا شده و با احیای این واحد‌ها حدود یک‌هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی نیز ایجاد شده است.

معاون هماهنگی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در خصوص شرکت واگن پارس و واردات لوکوموتیو نیز با اشاره به سیاست حمایت از تولید در دولت، افزود: واردات لوکوموتیو نافی حمایت از تولید نیست.

کوشش تبار افزود: نمی‌توان فرصت‌های کوتاه مدت را از دست داد و تلاش بر این است که فرصت‌های حوزه تولید و سرمایه‌گذاری را از دست ندهیم و مانعی برای تولید نیز ایجاد نشود.

وی بیان کرد: قرارداد تولید در شرکت واگن پارس پابرجا است و واردات با این هدف انجام می‌شود تا فرصت سرمایه‌گذاری هدر نرود و چرخه حفظ و کامل شده و خلاء‌های موجود پُر شود.

معاون هماهنگی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: از سال‌های گذشته حمایت از تولیدکنندگان لوکوموتیو آغاز شده و اکنون نیز ادامه دارد و پیگیری لازم برای باقی موارد و قرارداد واگن پارس انجام می‌شود.

 
منبع : خبرگزاری صدا و سیما

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز