کارکنان میدان نفتی توسط معترضان کلمبیایی گروگان گرفته شدند

اقتصاد100- رسانه‌های محلی گزارش دادند که کارگران گروه ساینوکم توسط کلمبیایی‌ها در اعتراض به وضعیت بد جاده‌ها گروگان گرفته شده‌اند. حداقل یک پلیس و یک غیرنظامی کشته شدند.

کارکنان میدان نفتی توسط معترضان کلمبیایی گروگان گرفته شدند

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از اویل‌پرایس، ناآرامی پس از آن آغاز شد که گروهی از معترضان کلمبیایی به یک میدان نفتی متعلق به امرالد انرژی (یکی از شرکت‌های تابعه ساینوکم که همچنین به عنوان شرکت ملی شیمیایی چین شناخته می‌شود)، نفوذ کردند. این میدان نفتی در جنوب کلمبیا در استان کاکوتا واقع شده است.

با وجود تضمین های قبلی دولت و امرالدانرژی مبنی بر تکمیل تعمیرات جاده‌ها، اعتراضات به دلیل وضعیت نامناسب جاده ها آغاز شد.

گروه ساینوکم یک اپراتور یکپارچه در صنعت نفت و شیمیایی است. معترضان همچنین تاسیسات نفتی را به آتش کشیدند.

گوستاوو پترو، رئیس جمهور کلمبیا، معترضان را متهم کرد که می خواهند «این دولت را نابود کنند و کلمبیا را وارد جنگ کنند.»

کلمبیا ناچار به کاهش تولید نفت خام شده است، تا حدی به دلیل همه گیری کووید19، اما عمدتا به دلیل حمله گروه های چریکی به زیرساخت های نفتی کلیدی. بر اساس داده های آژانس بین‌المللی انرژی، تولید نفت خام کلمبیا از 0.808 میلیون بشکه در روز در سال 2020 به 0.76 میلیون بشکه در سال گذشته کاهش یافته است. در سال 2019، اوپک میانگین تولید کلمبیا را 0.9 میلیون بشکه در روز ذکر کرده بود.

علاوه بر این، با نرخ فعلی تولید، کلمبیا شاهد کاهش سریع سرمایه‌گذاری در صنعت نفت خود است و برخی از تحلیلگران معتقدند که با میزان فعلی، کلمبیا تنها ذخایر نفت خام کافی برای پنج یا شش سال دیگر را دارد. همچنین رئیس جمهور کلمبیا سال گذشته متعهد شد که به تمام اکتشافات جدید نفت پایان دهد.

در همین حال، رئیس جمهور پترو، مالیات بر صنعت نفت کلمبیا را افزایش داد که هنوز پس از همه‌گیری بهبود نیافته است.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما