«امان از دوغ لیلی، ماستش کم بود و آبش خیلی!»/ وعده های بر زمین مانده رئیسی

ماجرای عهد و دلدادگیِ مجلس یازدهم به نقطه‌ای رسیده که حتی همان 220 نماینده درخواست کننده از رئیسی برای ورود به عرصه ریاست‌جمهوری نیز به نظر نمی‌رسد این دولت را گردن بگیرند.

«امان از دوغ لیلی، ماستش کم بود و آبش خیلی!»/ وعده های بر زمین مانده رئیسی

به گزارش سایت اقتصاد 100، دولت ابراهیم رییسی در حالی، سومین سال خود را می‌گذراند که به زعم مجلس یازدهمی‌ها آوازه بدعهدی‌اش مصداق این ضرب‌المثل معروف است که می‌گوید: «امان از دوغ لیلی، ماستش کم بود و آبش خیلی!»‌. در واقع این ضرب‌المثل، حکایت ماجرای این روزهای بهارستان‌نشینان و پاستورنشینانی است که چه روزهای خوشی را گذراندند و اما امروز بر سر عهد و وفایشان نماندند.

مجلسی که می‌خواست در رأس امور قرار بگیرد و نظارت کند و دولتی که می‌خواست با نظارت آن روی ریل کارآمدی قرار گیرد که نه این شد و نه آن.

حال، ماجرای عهد و دلدادگیِ مجلس یازدهم به نقطه‌ای رسیده که حتی همان 220 نماینده درخواست کننده از رئیسی برای ورود به میدان ریاست‌جمهوری نیز به نظر نمی‌رسد این دولت را گردن بگیرند.
مجلس یازدهمی‌ها که روزی با نامه ۲۲۰ امضاییِ خود، خواستار ورود ابراهیم رییسی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شده بودند و از زمان روی کار آمدن دولتش نیز با صدور بیانیه‌ها، تقدیرنامه‌ها و اعلام حمایت‌هایشان از دولت ابراهیم رییسی مورد ستایش بودند و القاب و عناوینی از جمله  «مجلس انقلابی در کنار دولت انقلابی»،«تعامل سازنده دولت و مجلس» و ...  را یدک می کشیدند حال در روزهایی که در سراشیبی پایان عمر این مجلس قرار گرفته‌اند مورد انتقاد همان پاستور نشینان انقلابی قرار گرفته‌اند که بارها از آن ها حمایت قاطعی کرده بودند به این دلیل که لب به انتقاد گشوده‌اند!

اخیرا سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییسی با انتقاد از موضع‌گیری‌های انتقادی نمایندگان مجلس در خصوص موضوعات اقتصادی به ویژه بازار ارز، طی اطلاعیه‌ای آنان را به باد انتقاد گرفته و از واژه‌های بی‌بهره از سواد رسانه‌ای، اظهارات نسنجیده، تحلیل‌های غیرکارشناسی، شتابزده و سیاه‌نمایی درباره نمایندگان مجلس استفاده کردوی سال گذشته ‌و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ نیز از پیشنهادات نمایندگان مجلس انتقاد کرده بود و خطاب به آنها گفته بود: « پیشنهادات را کمتر کنید!»

و حالا مجلسی‌ها در روزهای پایانیِ حضورشان در بهارستان نسبت به اظهارات پاستورنشینان موضع‌گیری کرده‌اند و آن را توهین به مجلس و حق نمایندگان مردم در دفاع از حقوق آن‌ها تلقی‌ کرده‌اند.

آنچه پیداست اختلاف مجلسی‌ها و دولتی‌ها این روزها در مسیری موازی با یکدیگر قرار گرفته که گریزی از آن نیست و گویا این حسرت اختلاف میان دولت و مجلس که به گفته ابراهیم رئیسی قرار بود به دل دشمنان گذاشته شود خیلی زود برآورده شد و به واقعیت پیوست.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما