محمد خوش‌چهره هشدار داد: اقتصاد میدان شلغم‌فروشان شده است/حرفهای رئیس بانک مرکزی فاجعه بود

محمد خوش‌چهره، استاد اقتصاد دانشگاه تهران با انتقاد از استدلال‌های نادرست رئیس بانک مرکزی درباره سقوط ارزش پول ملی گفت: من این مسئله را فاجعه زمامداری می‌دانم.

محمد خوش‌چهره هشدار داد: اقتصاد میدان شلغم‌فروشان شده است/حرفهای رئیس بانک مرکزی فاجعه بود

به گزارش اقتصاد100، وضعیت اقتصادی سال 1403 چگونه است؟ سوالی است که این روزها ذهن مردم و فعالان اقتصادی را درگیر کرده است.

در حالی که آمارهای دولتی شرایط را مطلوب می دانند اما وضعیت زندگی مردم بیانگر چیز دیگری است.

خبر‌هایی که از وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ به گوش می‌رسد چندان مطلوب نیست.

محمد خوش‌چهره، اقتصاددان معروف با هشدار درباره وضعیت اقتصاد در ایران گفت: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است. مشکل اقتصاد ایران است که دولت در جایی که باید باشد، نیست و در جایی که نباید باشد، هست.

این استاد اقتصاد دانشگاه تهران در ادامه با بیان اینکه در مقابل این نوع اقتصادها، اقتصادهای دستوری، اقتصاد‌های متمرکز و برنامه‌ریزی شده را داریم گفت: اوج افراطی این نوع اقتصاد‌ها را در نظام‌های کمونیستی شاهد بودیم که به تعبیری اقتصاد صرف دولتی بودند، یعنی در این نوع از اقتصاد‌ها دولت تعیین می‌کرد که چه چیزی تولید شود، چگونه تولید شود، به چه میزان تولید و با چه قیمتی و چگونه توزیع شود.

محمد خوش‌چهره با انتقاد از مواضع مردان اقتصادی دولت سیزدهم بیان کرد: همین دو‌سه روز پیش رئیس بانک مرکزی به جای پاسخگویی به فاجعه سقوط ارزش پول ملی و سیاست‌های نامناسب ارزی در مورد سقوط ارزش پول ملی، استدلال‌های نادرست می‌کرد و ... من این مسئله را فاجعه زمامداری می‌دانم.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما