یک پیش‌بینی از وضعیت تورم/ منتظر افزایش باشید

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی گفت: افزایش نرخ ارز و قرارگیری آن در کانال شصت هزار تومان به زودی تاثیرات خود را در افزایش نرخ تورم نشان خواهد داد.

یک پیش‌بینی از وضعیت تورم/ منتظر افزایش باشید

 وحید شقاقی شهری در گفتگو با اقتصاد 100 با اعلام این مطلب افزود: مطالعات من نشان می‌دهد هر ۱۰ درصد افزایش پایدار سه ماهه در قیمت دلار بازار آزاد، منجر به چهار درصد تورم شده است. یعنی اگر افزایش نرخ بازار آزاد سه ماه ماندگاری داشته باشد، با فرض ثابت بودن سایر عوامل چهار درصد به تورم نقطه به نقطه اضافه می‌کند.

وی اضافه کرد: در یک تا دو ماه اخیر، حدود بیش از ۲۰ درصد ارزش پول ملی کاهش یافته است و قیمت دلار بالا رفته است. نرخ بازار آزاد از حدود ۵۰ هزار تومان، به بیش از ۶۲ هزار تومان رسیده است.

 وی گفت: این بدان متناست که عملا بیش از ۲۰ درصد کاهش ارزش پول ملی داشتیم و این ومضعیت بی‌تردید هشت درصد به تورم نقطه به نقطه اسفند ماه اضافه خواهد کرد. این در حالی است که هدف دولت بازگرداندن نرخ تورم به محدوده بیسشت تا سی درصد اعلام شده است اما تمام سیگنال‌ها نشان از بالا ماندن نرخ تورم در اقتصاد ایران دارد. این نرخ تورم بی‌تردید زمینه را برای تضعیف بیشتر قدرت خرید و کاهش شدید رفاه و از دست رفتن طبقه متوسط مهیا خواهد کرد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما