میوه های ارزان و با کیفیت شب عید را از این مراکز بخرید

اقتصاد ۱۰۰- رئیس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران با تاکید بر اینکه مردم ما شایسته آن هستند که میوه خوب و باکیفیت سر سفره عید خود ببرند، می‌گوید: میوه‌های شب عید که در میدان اصلی تهران در حال عرضه است هم بهترین کیفیت را دارند و هم قیمت آنها بسیار مناسب است.

میوه های ارزان و با کیفیت  شب عید را از این مراکز بخرید

بازار میوه شب عید امسال کاملا تامین است و هیچ کمبودی در بازار نیست. وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است که امسال قیمت میوه را با عرضه سنگین کنترل خواهد کرد. بر همین اساس سازمان مرکزی تعاون روستایی از ابتدای هفته جاری اقدام به توزیع میوه‌های شب عید شامل سیب و پرتقال در استان‌های کشور کرده است. این در حالی است که به گفته رئیس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران، میدان اصلی میوه و تره‌بار تهران هم در روزهای پایانی سال شاهد افزایش عرضه میوه و تره‌بار با کیفیت بالا است.

میوه خوب و ارزان در میادین

اکبر یاوری با تاکید بر اینکه مردم ما شایسته آن هستند که میوه خوب و باکیفیت سر سفره عید خود ببرند، به همشهری می‌گوید: میوه‌های شب عید که در میدان اصلی تهران در حال عرضه است هم بهترین کیفیت را دارند و هم قیمت آنها بسیار مناسب است به طوری که حتی از میوه‌های تنظیم بازاری که در حال توزیع است، ارزان‌تر و باکیفیت‌تر است.

او ادامه می‌دهد: طبق مصوبه تنظیم بازار هر کیلو سیب به قیمت ۲۶ هزار و ۵۰۰ هزار تومان و پرتقال ۱۵ هزار تومان در حال توزیع است در حالی که نمونه این سیب در میدان مادر تهران ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان است و سیب با کیفیت درجه یک ۲۰ هزار تومان است.

یاوری با بیان اینکه هیچ کمبودی در بازار میوه شب عید وجود ندارد، می‌گوید: به دلیل اینکه انبارهای سیب درختی و پرتقال ما هنوز خالی نشده است میوه به وفور موجود است و به همین دلیل شاهد ثبات در بازار محصولات کشاورزی و میوه‌های مخصوص شب عید هستیم و این وضعیت در ایام عید هم هیچ تغییری نخواهد کرد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران با اشاره به افزایش عرضه میوه در میدان اصلی پایتخت می‌گوید: حجم باری که ما داخل میدان اصلی عرضه می‌کنیم قبلا در روزهای عادی سال ۱۸ تا ۲۰ هزار تن بود اما در روزهای پایانی سال ورودی بار ما بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تن است و عرضه فوق‌العاده زیاد است اما چون ماه مبارک رمضان با ایام عید نوروز مقارن شده است تقاضا برای خرید میوه کمتر از سال‌های قبل است.

قیمت میوه‌های پرمصرف شب عید

پرتقال و سیب از رایج‌ترین میوه‌هایی است که معمولا در خانه همه ایرانی‌ها برای شب عید وجود دارد. به گفته رئیس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران، در حال حاضر در میدان اصلی میوه و تره‌بار تهران پرتقال درجه یک هر کیلو بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است. یاوری در مورد قیمت سیب زرد و قرمز هم می‌گوید: سیبی که به صورت کلان در داخل میدان اصلی تهران توزیع می‌شود و سیب مرغوب و باکیفیتی هم محسوب می‌شود قیمتش بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است. سیب قرمز خوب و مرغوب هم بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

این مقام صنفی در مورد قیمت نارنگی، موز و کیوی که علاوه بر سیب و پرتقال از میوه‌های خوشمزه و محبوب ایام نوروز هستند، می‌گوید: چون فصل نارنگی گذشته است دیگر به آن صورت در بازار موجود نیست اما نارنگی پاکستانی که الان موجود است و مصرف بیشتری دارد به قیمت ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است و اگر خیلی مرغوب باشد تا ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود. موز اکوادور هم به قیمت ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان، موز فیلیپین ۶۸ تا ۷۳ هزار تومان و موز هندی ۶۵ تا ۶۷ هزار تومان است. کیوی هم چون فصل آن رو به اتمام است ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان در میدان اصلی تهران عرضه می‌شود.

گرانفروشی را گزارش دهید

خرده‌فروشان میوه و تره‌بار سطح شهر تهران مجاز هستند که مطابق فاکتوری که بار خود را از میدان مرکزی تهران تهیه می‌کنند ۳۰ تا ۳۵ درصد روی اجناس خود سود بکشند و بفروشند و بیشتر از این میزان، گرانفروشی محسوب می‌شود. بر همین اساس، چند روز پیش اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: مردم در صورت شکایت از قیمت و کیفیت محصولات می‌توانند با شماره تلفن اتحادیه ۵۵۶۶۲۳۸۰ و ۵۵۶۴۷۷۷۵ تماس بگیرند یا از طریق نرم‌افزار بله با شماره ۰۹۰۲۶۶۰۱۷۰۰ با اتحادیه ارتباط برقرار کنند. به‌گفته او، نظارت و بازرسی بر مغازه‌های میوه‌فروشی در سطح شهر از ۱۵ اسفند شروع شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: همشهری

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما