عرضه کالاهای تنظیم بازار ماه رمضان در این مکان‌ها +جزئیات

اقتصاد 100- قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در آستانه ماه مبارک رمضان و شب عید، گفت: اکنون قیمت‌ها نهایی شده که به‌زودی توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اعلام می‌شود، اما تلاش داریم کالاها با قیمت‌های مناسب به دست مصرف‌کنندگان برسد.

عرضه کالاهای تنظیم بازار ماه رمضان در این مکان‌ها +جزئیات

علیرضا پیمان پاک درباره وضعیت میوه شب عید و خرما ماه رمضان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و میادین میوه و تره‌بار ذخیره‌سازی کافی برای میوه شب عید (سیب درختی و پرتقال) صورت گرفته است و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی افزود: امسال در عین حال که فرآیند اقدامات تنظیم بازاری صورت می‌گیرد، ممنوعیتی برای حوزه میوه و صیفی جات اعمال نشده است.

وی درباره تعیین عوارض ۵۰ درصدی برای صادرات خرما و نگرانی تولیدکنندگان و صادرکنندگان گفت: خرما مورد نیاز ماه مبارک رمضان تامین است و نگرانی در این خصوص نداریم، اما به‌تازگی برای تنظیم بازار خرما ماه مبارک رمضان یکسری عوارض وضع شده است.

پیمان پاک تصریح کرد: با این وجود جلسات متعددی با تولیدکنندگان و صادرکنندگان خرما کشور برگزار شده که طی توافقی مقرر شد در صورتی که خرما تنظیم بازاری مورد نیاز ماه مبارک رمضان داخل کشور از طریق تشکل‌ها تامین و توزیع شود اجازه صادرات با عوارض کمتر را صادر می‌کنیم تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان خرما نیز متضرر نشوند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: این اقدام این وزارتخانه علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی است، بلکه حفظ استمرار صادرات و اعتبار در بازارهای صادراتی را منجر می‌شود.

وی دربار نحوه قیمت‌گذاری خرما و میوه شب عید ادامه داد: اکنون قیمت‌ها نهایی شده که به‌زودی توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اعلام می‌شود، اما تلاش داریم کالاها با قیمت‌های مناسب به دست مصرف‌کنندگان برسد.

پیمان پاک گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، کالاهای تنظیم بازاری در میادین میوه و تره‌بار، غرفه (نمایشگاه‌های بهاره) و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه خواهد شد و با کمک وزارت صمت در این شرایط استمرار عملیات بازرسی و نظارت را خواهیم داشت.

منبع:عرشه

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما