خط فقر در مناطق فقیر نشین تهران چقدر است؟

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: حداقل هزینه برای یک خانوار سه نفره در ارزان‌قیمت‌ترین منطقه تهران به 25 میلیون تومان در ماه رسیده است.

خط فقر در مناطق فقیر نشین تهران چقدر  است؟

مرتضی عزتی در گفتگو با اقتصاد 100  با اشاره به اینکه جامعه‌ی ایران بیش از زمان دیگری با بحران اقتصادی روبروست گفت: ما در لبه‌ی فقر فراگیر قرار داریم و طبقه متوسط بیش از هر زمان دیگری به رویارویی با فقر نزدیک شده است و این شرایط می‌تواند  رویای دستیابی به توسعه را در ایران از میان برد. 

 وی با اشاره به اینکه فقر مهمترین مانع برای دستیابی به توسعه است ، گفت: ایران هنوز با فقر فراگیر درگیر نیست اما فاصله طبقه متوسط با فقر به حدی اندک است که یک تکانه تورمی می‌تواند بحران را بسیار جدی کند . 

او گفت: در جامعه‌ی فقیر اموزش و پرورش فراموش می‌شود و افراد تنها از پس سیر کردن شکم خود بر می‌آید و همین مساله سبب می‌شود فرآیند توسعه با بحران ر وبرو شود. 

 وی با اشار ه به اینکه حداقل هزینه زندگی در فقیرنشین‌ترین مناطق تهران برای یک خانوار سه نفره به 25 میلیون تومان رسیده است، گفت: کسانی که مستاجر هستند و مسکن ملکی ندارند در این پروسه با فقر  بیشتر دست به گریبان هستند و باید در نظر داشت که کمتر کاری است که بتواند درآمدی بیست و پنج میلیونی در شرایط فعلی داشته باشد. 

 او اضافه کرد: در منطقه متوسط تهران با قیمت‌های فعلی اجاره، داشتن درآمد کمتر از 35 میلیون تومان به معنای فقر است و باید در اولین گام دولت نسبت به مهار تورم و تعطیلی اقدامات تورم‌زا اقدام کند در غیر این صورت با یک جامعه دو قطبی روبرو می‌شویم . 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما