افزایش عجیب قیمت اقلام پروتئینی در سبد خانوار/ گوشت قرمز خط قرمز شد

قیمت اقلام پروتئینی در سبد خانوار با رشد فزاینده و عجیبی در یک سال اخیر روبرو شده است.

افزایش عجیب قیمت اقلام پروتئینی در سبد خانوار/ گوشت قرمز خط قرمز شد

 به گزارش اقتصاد 100، گوشت گوسفندی، گاو یا گوساله و حتی تن ماهی، هر سه صدرنشین افزایش رشد تورم در یک سال اخیر منتهی به دی ماه بوده‌اند .

 افزایش بهای هر کیلو گوشت قرمز و حتی تن ماهی سبب شده است جایگاه این اقلام استراتزیک در سبد خانوار به خطر بیفتد و این موضوع البته تاثیر خود را در نسل آتی و طی سال‌های آینده در افزایش هزینه بهداشت و درمان نشان خواهد داد .

 گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد بهای هر کیلو گوشت گوسفندی تنها در یک سال 127 درصد رشد داشته و قیمت متوسط این کالا از 235 هزار تومان در بهمن سال گذشته به 536 هزار تومان به صورت متوسط در دی ماه سال جاری رسیده است.

 میزان افزایش بهای گوشت گوساله یا گاو نیز حدود 122 درصد است، بر این اساس قیمت این گوشت از 265 هزار تومان در هر کیلو در بهمن سال گذشته به 532 هزار تومان در هر کیلو در دی ماه سال جاری افزایش یافته است.

 قیمت مرغ نیز با رشدی نزدیک به 68 درصد از 55 هزار و 600 تومان به 92 هزار تومان افزایش یافته است.

 رشد بهای ماهی قزل آلا به عنوان پرمصرف‌ترین ماهی نیز  79.6 ردصد براورد شده و هر کیلو ماهی قزل آلا که بهمن سال گذشته قیمتی حدود 129 هزار تومان داشت، امروزه به نرخ 207 هزار تومان فروخته می‌شود .

 ارزان ترین کالای سبد پروتئینی یعنی تخم مرغ نیز در این دوره زمانی رشد قیمتی رد حدود 31.6 درصد را شاهد است. هر کیلو تخم مرغ بهمن سال گذشته 38 هزار و دویست تومان به طور متوسط قیمت داشت اما امروزه به نرخ 79  هزار و 800 تومان فروخته می‌شود. بهای اعلامی از سوی مرکز امار بهای متوسط است و ممکن است قیمت‌ها در سطح شهر بیشتر یا کمتر از این رقم باشد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما