تبلیغ برای خرید قسطی لباس در صدا و سیما/ این به معنای تشدید فقر است؟

پای تبلیغ برای خرید لباس قسطی به صداوسیما رسید.

 تبلیغ برای خرید قسطی لباس در صدا و سیما/ این به معنای تشدید فقر است؟

 به گزارش اقنصاد100، در حالی که تا چند سال پیش خرید قسطی به کالاهای بادوام اختصاص داشت و اغلب افراد برای خرید لوازم خانگی و ... نسبت به خرید قسطی اقدام می‌کردند، امسال بیلبوردها و تبلیغات نشان از آن دارد که پای خرید قسطی به کالاهای مصرفی در ایران باز شده است.

 بر اساس این گزارش تبلیغاتی در اتوبان‌ها و خیابان‌های سطح شهر وجود دارد که نشان از فروش قسطی اقلام خوراکی در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارد. حالا نیز فروشگاهی با تبلیغات در پربیننده‌ترین ساعت برنامه‌های صداوسیما از برنامه خود برای فروش لباس قسطی خبر داده است. در این راستا میزان اعتبار برای خرید لباس تا سی میلیون تومان عنوان شده است . افزایش شدید قیمت لباس سبب کاهش قابل توجه تقاضا در ایران شده به طوری که فعالان صنفی از کاهش پنجاه درصدی تقاضا برای لباس در ماه‌های اخیر خبر می‌دهند.

کاهش شدید تقاضا برای لباس سبب شده بود برخی فروشگاه‌های سطح شهر نسبت به عرضه قسطی لباس اقدام کنند اما حالا تبلیغات در این زمینه در صدا و سیما نیز انجام می‌شود که نشان از فراگیر شدن این وضعیت دارد.

5697854

دربرخی استان‌ها نیز بیلبوردهایی با مضمون فروش چکی مرغ و گوشت با پرداخت دو ماهه در روزهای اخیر خبرساز شده است. این وضعیت نشان دهنده کاهش شدید رفاه و افزایش شگفت آور هزینه‌های زندگی در ایران است . از این رو بسیاری از خانوارها مجبورند برای گذران زندگی برای خرید مایحتاج روزانه نیز به خرید چکی و قسطی رو بیاورند. این وضعیت البته تهدیدی برای تولید و صنعت و سرمایه‌گذاری در ایران نیز محسوب می‌شود چرا که کاهش شدید قدرت خرید سبب می‌شود حجم تقاضای کالای بادوام در بازار دستخوش کاهش جدی شود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما