مصر ساخت مزرعه بادی 11 میلیارد دلاری را از سال 2024 آغاز می کند

اقتصاد100-این مزرعه بادی زمینی قرار است یکی از بزرگترین نیروگاه های بادی جهان باشد. رئیس اینفینیتی پاور می گوید که دولت ممکن است مقداری از خروجی را صادر کند.

مصر ساخت مزرعه بادی 11 میلیارد دلاری را از سال 2024 آغاز می کند

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100 به نقل از بلومبرگ، 20 نوامبر 2022، به گفته یکی از شرکت های اصلی حامی این پروژه 11 میلیارد دلاری، ساخت یکی از بزرگترین نیروگاه های بادی جهان در مصر قرار است در سال 2024 آغاز شود و می تواند برق اروپا و عربستان سعودی را تامین کند.

محمد منصور، رئیس اینفینیتی پاور، گفت که کنسرسیومی که شامل مصدر متعلق به ابوظبی و هلدینگ اینفینیتی پاور است، ساخت نیروگاه خشکی 10 گیگاواتی را تا سال 2030 به پایان خواهد رساند. این ظرفیت تقریباً یک پنجم ظرفیت امروز بریتانیا برای انواع انرژی های تجدیدپذیر است.

منصور در مصاحبه ای در اجلاس آب و هوای COP27 در شرم الشیخ گفت که دولت مصر برقی را تأمین خواهد کرد که ممکن است بخشی از آن از طریق کابل های موجود و برنامه ریزی شده به اروپا، عربستان سعودی، سودان و لیبی صادر شود.

او گفت که این شرکت ها انتظار دارند زمینه را برای این پروژه در سال جاری آماده کنند. به گفته منصور، آنها دو نقطه در صحرای غربی مصر را در نظر دارند، یکی در نزدیکی منیا و دیگری اسوان، که هر دو دارای سرعت بادی  هستند که می تواند به 10 متر در ثانیه برسد.

دولت‌ها و سرمایه‌گذاران در حال سرازیر کردن پول به نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در سراسر جهان هستند، زیرا آنها به دنبال دور شدن از سوخت‌های فسیلی و محدود کردن گرمایش زمین به 1.5 درجه سانتی‌گراد بالاتر از سطح پیش از صنعتی شدن هستند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما