خطر استیضاح، بیخ گوش وزیر راه

اقتصاد 100- در حالی که زمزمه‌های استعفای وزیر راه و شهرسازی هر روز بیشتر شنیده می‌شود، برخی نمایندگان مجلس می‌گویند اگر این عضو کابینه بر حضور خود در وزارتخانه اصرار کند، او را استیضاح خواهیم کرد.

خطر استیضاح، بیخ گوش وزیر راه

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، انتقادات و گلایه‌ها از وزیر راه و شهرسازی از زمانی آغاز شد که نتوانست وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال سید ابراهیم رئیسی را محقق کند. گرچه بسیاری از کارشناسان اساسا این وعده رئیس جمهور را رویایی و غیر کارشناسی می‌دانند اما شنیده‌ها حاکی از آن است که رئیس جمهور نیز چندان از عملکرد این عضو کابینه خود راضی نیست.

در این میان وضعیت جسمانی وخیم رستم قاسمی و حواشی رسانه‌ای شده از روابط شخصی وی نیز احتمال حذف سکاندار وزارت راه را قوت بخشیده است.

ناگفته نماند که بازداشت یکی از مشاوران قاسمی به اتهام اختلاس هم از دیگر عواملی بود به تزلزل جایگاه وی کمک کرده بود.

در حالی که تقریبا هر روز شاهد یک خبر جدید از قطعی شدن استعفای وزیر راه و شهرسازی و یا برکناری او و بعد هم تکذیب آن هستیم، حتی گزینه‌های جایگزینی او نیز معرفی شده‌اند.

 از سوی دیگر تازه‌ترین اظهار نظرهای از سوی مجلس حاکی از آن است که وزیر راه و شهرسازی در آستانه استیضاح قرار دارد.

عادل نجف زاده، عضو کمیسیون عمران به نقاهت رستم قاسمی اشاره کرده و معتقد است بیماری وی مانع پویایی لازم برای اجرای مسئولیت وزارت او در یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اقتصادی کشور ندارد.

این نماینده مجلس گفته است: "اگر دولت به این نتیجه نرسیده که ایشان نمی‌تواند ادامه بدهد، مجلس از قوه نظارتی خود استفاده می‌‎کند. در واقع اگر آقای رستم قاسمی کنار نرود، ایشان را استیضاح می کنیم."

نجف زاده می‌گوید دولت در نظام تامین مالی مسکن به مشکل خورده است، یعنی بانک‌ها را نمی‌تواند موظف کند که در جریان تولید مسکن قرار بگیرند. مشکل ما امروز اقتصادی نشدن تولید مسکن است، به این دلیل که نظام بانکی کشور تابع دولت نیست.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما