درخواست وزیر راه و شهرسازی از مردم/ سهم‌تان را سریعتر بپردازید

اقتصاد ۱۰۰ - وزیر راه و شهرسازی تا تسریع به ثمر رسیدن طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به دولت کمک کنند.

درخواست وزیر راه و شهرسازی از مردم/ سهم‌تان را سریعتر بپردازید

به گزارش گروه مسکن اقتصاد ۱۰۰، مراسم آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی گام دوم طرح نهضت ملی مسکن در ۱۳ شهر جدید با حضور «رستم قاسمی»، وزیر راه و شهرسازی و معاونان او به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با بیان اینکه در بخش حمل و نقلی راه و شهرسازی اتفاقات خوبی در راه است، اظهار کرد: وضعیت مسکن چندان خوب نیست و حل مشکلات مسکن باید سرعت بگیرد.

قاسمی درباره موضوع اجاره‌ مسکن در کشور گفت: ما اگر عرضه و تقاضا را به هم نزدیک نکنیم مشکل اجاره مسکن هم حل نخواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مزیت ساخت مسکن این است که به تورم و اشتغال سروسامان می‌دهد. همچنین ساخت مسکن تدریجی اقدام خوبی است و کسانی که پول ساخت مسکن ندارند بخشی را ساخته و مابقی را مرور می سازند. در ۹۰۰ شهر کشور زمین داریم و در هر استانی زمین‌ها به مردم واگذار شده و بانک‌ها کمک می‌کنند تا زودتر این طرح به سرانجام برسد.

قاسمی گفت: باید مردم را دخیل در ساخت مسکن کنیم تا طرح مسکن سازی سرعت بگیرد. امیدوارم صد هزار واحد قبلی زودتر به نتیجه برسد و صد هزار واحد جدید که مسکن حیاط دار هم در آن ساخته می‌شود، به نتیجه برسد.

«هادی عباسی»، معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به رویکرد خانواده‌محور وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن گفت: نگاه این وزارتخانه در طرح نهضت ملی مسکن خانواده‌محور است و این نگاه برگرفته از فرمایش رهبری است که عنوان کردند، بدون ساخت مسکن فقر ریشه‌کن نمی‌شود.

عباسی افزود: ساخت مسکن منجر به رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و کاهش تورم می‌شود زیرا مسکن بیشترین سهم وزنی را در تورم دارد.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: باید پروژه‌ها مردمی پیش برود تا زودتر و بهتر به نتیجه برسد. ما موضوع شهرسازی را با در نظر گرفتن تمامی خدمات شهری پیش می‌بریم تا نیازمندی‌های خانواده از جمله مدرسه و مسجد و مکان‌های فرهنگی دیگر در این طرح تأمین شود.

عباسی افزود: توجه ویژه به شهرهای کوچک و روستاها در این طرح مدنظر است. همچنین برنامه شهرهای جدید و بافت فرسوده را داریم. باید در کنار بافت فرسوده، واحدهای مطمئنی احداث شود و مردم هر کلیدی می‌دهند کلیدی تحویل بگیرند تا بافت فرسوده به نوسازی برسد. در کنار بانک مسکن نیاز است تا سایر بانک‌ها هم پای کار بیایند و ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی‌شان را به مسکن اختصاص دهند.

عباسی گفت: در کنار این مهم، برنامه مبارزه با سوداگری را از طریق تکمیل سامانه املاک و مالیات خانه‌های خالی را دنبال می‌کنیم تا مسکن از کالای سرمایه‌ای به کالای با دوام تبدیل شود و اهداف دولت سیزدهم در بخش مسکن پیش برود.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: در بسیاری از استان‌ها مسکن یک طبقه حیاط دار به صورت ویژه مدنظر است.

انتهای پیام/

منبع : پانا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما