بی برنامگی سازمان برنامه و بودجه، عامل تاخیر در پرداخت ها

اقتصاد 100- نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به منابع تخصیص نیافته در حوزه های عمرانی، آسیب های اجتماعی، حمایت از خانواده، محرومیت زدایی و پاداش پایان خدمت فرهنگیان، گفت: تعلل و بی برنامگی سازمان برنامه و بودجه موجب بروز این مسائل شده لذا تذکر به آقای میرکاظمی مورد انتظار است.

بی برنامگی سازمان برنامه و بودجه، عامل تاخیر در پرداخت ها

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، فاطمه رحمانی، گفت: در 13 آبان ماه بار دیگر ملت پرافتخار ایران نشان دادند که پای آرمان های اسلام و دفاع همه جانبه از ایران اسلامی ایستاده اند و علیرغم اینکه فشار تحریم را تحمل می کنند و مطالبات بسیار دارند اما بزرگوارانه و با نجابت در برابر گستاخی دشمنان تاریخی ایران عزیز ایستاده اند. این ملت را باید پاسداشت و لحظه ای در خدمت رسانی شایسته به آنان درنگ نکرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم افزود: در این راستا قوای سه گانه باید عزم خود را جزم و برای مشکلات اقتصادی و معیشتی و مهار گرانی و تورم با همتی مضاعف اقدام عاجل نماید.

وی در تذکری به رئیس جمهور با اشاره به عدم تخصیص بودجه های مصوب، اظهار کرد: لایحه بودجه به مجلس می آید و در مجلس با زحمات شبانه روزی تصویب می شود و مردم امیدوار می شوند اما رئیس سازمان برنامه و بودجه با رویکرد قیم مابانه برخورد می کند و با تعلل و بی برنامگی در تحقق بودجه کار امیدوارکننده ای انجام نمی دهد و به تعبیر همکاران، سازمان برنامه و بودجه کشور را قفل کرده است.

رحمانی در ادامه یادآور شد: علیرغم گذشت بیش از 7 ماه از تصویب قانون بودجه سال 1401 به عنوان مثال 13 درصد از بودجه های عمرانی خراسان رضوی تاکنون تخصیص نیافته و این به معنای توقف کارهای عمرانی و ساخت و سازها است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه آسیب های اجتماعی و اینکه آسیب های اجتماعی موضوعی امنیت پایه هستند، گفت: کار ویژه به خصوص در مورد تخصیص بودجه حاشیه نشینی انجام نشده است، شهر مشهد حدودا یک و نیم میلیون حاشیه نشین دارد اما علیرغم اهمیت و اولویت این موضوع تاکنون منابعی به این حوزه اختصاص نیافته است. بودجه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و محرومیت زدایی نیز از این جمله هستند.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه با این روش کشور را با چالش مواجه کرده است، پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز دچار بی برنامگی سازمان برنامه و بودجه شده است لذا درخواست می کنم ورود جدی به این موضوع شود و به آقای میرکاظمی تذکر داده شود چرا که این موضوع از فوری ترین اقدامات مورد انتظار است.

انتهای پیام

منبع : خانه ملت

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما