در اجلاس سرمایه‌گذاری رهبران مالی جهانی مطرح شد:

نگرانی بانکداران جهان از تلاطم آتی در بازارها

اقتصاد100- بانکداران ارشد جهان روز چهارشنبه در نشستی در هنگ کنگ اعلام کردند که بانک‌های مرکزی تورم را تحت کنترل خواهند داشت، اما در کوتاه‌مدت به دلیل سخت شدن سیاست پولی و ریسک‌های ژئوپلیتیکی، تلاطم ایجاد خواهد شد.

نگرانی بانکداران جهان از تلاطم آتی در بازارها

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، جیمز گورمن، مدیرعامل مورگان استنلی، گفت که احساس درونی او این است که بانک‌های مرکزی می‌توانند از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنند، اما سرمایه‌گذاران باید به تورم بالاتر، حدود 4 درصد در مقابل 1 تا 2 درصد قبل از این بحران، عادت کنند.

گورمن در اجلاس سرمایه‌گذاری رهبران مالی جهانی افزود: «این یک گذار دردناک است، اما یک گذار غیرمنتظره نیست.»

این بزرگترین رویداد سازمانی در هنگ کنگ از زمانی بود که این کشور مرزهای خود را در سال 2020 بست و محدودیت هایی را برای مبارزه با ویروس کرونا اعمال کرد.

بانک‌های مرکزی بزرگ برخی از سختگیرانه‌ترین دور از افزایش نرخ‌ها در دهه‌ اخیر را در تلاشی برای مهار تورم آغاز کرده‌اند که خطر رکود در اقتصاد جهانی را به دنبال دارد.

دیوید سولومون، مدیرعامل گلدمن ساکس نیز گفت: «تورم و سخت شدن سیاست پولی بسیار سریع پس از بیش از یک دهه سیاست‌های نسبتا تطبیقی، جهان را بی‌ثبات‌تر و نامطمئن‌تر می‌کند.»

سولومون افزود اگر بانک‌های مرکزی راهی برای مهار تورم به‌طور معقول و متعادل پیدا کنند، «احتمال یک فرود آرام» را برای اقتصادشان افزایش می‌دهند.

بانکداران حاضر در کنفرانس همچنین نگران خطرات ژئوپلیتیکی بودند. با تشدید جنگ روسیه و اوکراین و تشدید تنش بین چین و ایالات متحده، این موارد در حال افزایش است.

لیو جین، رئیس بانک مرکزی چین، بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت: «اگر من یک یا دو نگرانی داشته باشم، گسترش تنش ژئوپلیتیک یکی از آنها خواهد بود.»

مایکل چی، مدیر ارشد مالی بلک استون، همچنین بر «افزایش تنش ها در سراسر جهان» و تهدیدی که برای ثبات ایجاد می کند، تاکید کرد.

کولم کلهر، رئیس گروه یو بی اس، گفت که عدم قطعیت های پولی و ژئوپلیتیکی سرمایه گذاران را در حاشیه قرار داده است و به «سطوح نقدینگی بی سابقه» در حساب های مدیریت ثروت جهانی به عنوان شواهدی مبنی بر اینکه مردم پول خود را حفظ می کنند، اشاره کرد.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما