رکوردشکنی تورم در منطقه یورو/ رکود در کمین اروپا

اقتصاد100- تورم منطقه یورو به بالاترین حد خود رسید، در حالی که اقتصاد این بلوک شتاب خود را از دست داده است، و نگرانی ها را تقویت کرد که رکود در حال حاضر کاملا اجتناب ناپذیر است.

رکوردشکنی تورم در منطقه یورو/ رکود در کمین اروپا

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل 10.7 درصد افزایش یافت که بسیار بیشتر از میانگین پیش‌بینی 10.3 درصدی نظرسنجی بلومبرگ است.

در همین حال، تولید سه‌ماهه سوم نسبت به سه‌ماهه پیش‌تر به 0.2 درصد کاهش یافت (بیش از برآورد تحلیلگران اما بسیار کمتر از 0.8 درصد پیشرفت ثبت شده بین آوریل و ژوئن).

هفته گذشته خبرهای خوبی از آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه، منتشر شده بود، که پیش‌بینی‌های مربوط به رکود را با رشد سریع‌تر از سه‌ماهه قبلتر به چالش کشید. اما همچنان دیده می‌شود که اروپا در سه ماهه‌های آینده به سمت رکود پیش خواهد رفت، با افزایش شدید نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی اروپا که به شدت بادهای مخالف افزوده است.

رئیس بانک مرکزی اسپانیا در یک رویداد در روز دوشنبه در ترکیه گفت: «ریسک رکود در حال گسترش است. اقدام قاطع ما در مقطع کنونی، با کاهش فشارهای تورمی و اجتناب از انحراف انتظارات تورمی، از رشد میان مدت حمایت خواهد کرد.»

کاهش چشمگیر تولید در سه‌ماهه سوم در اسپانیا و فرانسه با محو شدن رونق پس از محدودیت های کرونایی در صنعت گردشگری و سرگرمی مشهود بود. این داده‌ها یک روز پس از آن منتشر شد که بانک مرکزی اروپا هزینه‌های استقراض را دوبرابر کرد و به بالاترین سطح در بیش از یک دهه اخیر رساند و مقامات سپس از اقدامات بزرگ دیگری برای بازگرداندن قیمت‌ها به هدف 2 درصدی خود حمایت کردند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما