بهبود اقتصاد شانگهای در سه ماهه سوم بدلیل افزایش تولید و تقاضا

اقتصاد 100- براساس گزارش اداره آمار محلی شانگهای پیرو بهبود روند تولید و تقاضا، اقتصاد شانگهای توانسته در سه ماهه سوم سال تا حدودی از رکود قابل ملاحظه در نیمه اول سال خارج شود.

بهبود اقتصاد شانگهای در سه ماهه سوم بدلیل افزایش تولید و تقاضا

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، در سه ماهه اول، تولید ناخالص داخلی این کلانشهر به حدود 3.1 تریلیون یوان (423.45 میلیارد دلار آمریکا) افزایش یافت که 1.4 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته (محاسبه با قیمت های مشابه) بود.

این دفتر خاطرنشان کرد که تولید صنعتی شهر به مدت چهار ماه متوالی رشد سریع خود را حفظ کرده که در میان آنها تولید در سپتامبر رکورد جدیدی را به ثبت رساند. در سه ماهه اول، سه صنعت تولیدی پیشرو، یعنی مدارهای مجتمع، هوش مصنوعی و پزشکی زیستی، با هم به جهش تولید صنعتی 11.9 درصدی نسبت به سال قبل کمک کردند که 13.4 درصد از رشد کلی صنعتی پیشی گرفت.

در همین حال، شاخص‌های مرتبط با اقتصاد دیجیتال نیز عملکرد خوبی داشتند، به طوری که خروجی ارزش افزوده صنعت انتقال اطلاعات، نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات 6 درصد افزایش یافت. گردش مالی بازار مالی شهر، به طور پیوسته در این دوره رشد کرده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20.5 درصد افزایش داشت.

این در حالی است که درآمد سرانه ساکنان شهر در نه ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1 درصد رشد داشته و به 59,472 یوان(9.9 هزار دلار) رسیده است. لازم بذکر است که از این میزان، درآمد مردم مناطق شهری 0.9 درصد افزایش داشت، در حالی که درآمد ساکنان روستایی 1.4 درصد افزایش یافت. شانگهای همچنین 440,300 شغل در 9 ماه اول سال 2022 ایجاد کرده است.

انتهای پیام

منبع : سی آر آی

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما