کشوری که بنزینش را ایران می دهد گازش را قطر می برد / شریک قطری توسعه میدان گازی لبنان رونمایی شد

اقتصاد 100- دولت قطر از گفت و گو با دولت لبنان برای در اختیار گرفتن سهم ۳۰ درصدی از میدان گازی این کشور در مدیترانه خبر داد.

کشوری که بنزینش را ایران می دهد گازش را قطر می برد / شریک قطری توسعه میدان گازی لبنان رونمایی شد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100 به نقل از خلیج اونلاین، شرکت "قطر انرژی" از ادامه گفت و گو با مقامات لبنانی به منظور دستیابی به مجوز شراکت ۳۰ درصدی در میدان گازی و نفتی لبنان پرده برداشت.

سعد الکعبی وزیر انرژی قطر و رئیس اجرایی شرکت قطر انرژی در نشست خبری در دوحه گفت: این شرکت درحال مذاکره با توتال فرانسه و انی ایتالیا برای مشارکت قطر در میدان نفتی و گازی لبنان است.

وی افزود: پس از اینکه مذاکرات با دولت لبنان و توتال و انی به یک توافق منجر شود، خبر آن اعلام خواهد شد.

ولید فیاض وزیر انرژی و آب لبنان ۲۲ مهرماه از تمایل قطر برای مشارکت در عملیات اکتشاف نفت در بلوک های ۴ و ۹ لبنان در کنار شرکتهای توتال و انی خبر داده بود.

وزیر انرژی و آب دولت موقت لبنان، افزود : سعد الکعبی وزیر انرژی قطر طی  نامه‌ای از تمایل کشورش برای مشارکت با لبنان در عملیات اکتشاف و حفاری  در بلوک های ۴ و ۹  و ورود به عنوان سومین شریک در کنار شرکتهای  توتال و انی در این حوزه خبر داده است.

این در حالی است که دولت ایران در سال های اخیر کمک های شایانی را برای بهبود اقتصاد لبنان به انجام رسانده است که از میان آن ها می توان به ارسال سوخت رایگان به این کشور نیز اشاره کرد. اما اکنون که صحبت از توسعه یک میدان گازی به میان آمده، لبنان با اسرائیل توافق کرده و در نهایت نیز به نظر می رسد که کشورهای قطر، ایتالیا و فرانسه توسعه و بهره برداری از این میدان را به عهده داشته باشند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
  • مهرداد ارسالی در

    به به
    آامیدوارم ایینه عبرت بشه .
    تا مردم خودمون مشکل معیشتی دارند نباید به فکر دیگران باشیم

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما