تونس در مسیر اصلاحات اقتصادی دشوار

اقتصاد100- رئیس بانک مرکزی تونس روز شنبه اعلام کرد که این کشور اصلاحات اقتصادی دشوار و دردناک را که سال ها به تعویق افتاده است، به زودی اعمال خواهد کرد و افزود که مقامات مالی در تلاش هستند تا ارزش دینار را ثابت نگه دارند.

تونس در مسیر اصلاحات اقتصادی دشوار

گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، تونس ماه‌هاست که به کمک بین‌المللی نیاز دارد زیرا با بحران مالیه عمومی دست و پنجه نرم می‌کند که این نگرانی را ایجاد کرده است که ممکن است بدهی خود را نکول کند و به کمبود مواد غذایی و سوخت منجر شود. تونس در این ماه به توافق اولیه با صندوق بین المللی پول (IMF) برای بسته نجات 1.9 میلیارد دلاری دست یافت که می تواند در ماه دسامبر نهایی شود.

این توافقنامه صندوق بین‌المللی پول همچنین برای شروع کمک‌های دوجانبه از سوی کشورهای اهداکننده که می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که تونس منابع مالی خود را روی پایه‌های پایدارتری قرار می‌دهد، حیاتی است.

به گفته مقامات دولتی، انتظار می رود این اصلاحات شامل کاهش یارانه های مواد غذایی و انرژی، علاوه بر اصلاح شرکت های لیست شده در بازار سهام و کاهش دستمزدهای بخش دولتی باشد.

مروان عباسی، رئیس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: «در مواقع بحران، راه‌حل‌های جدی پیدا می‌کنیم. ما برای سال‌ها اصلاحات دشواری انجام ندادیم. اما اینبار، چنین خواهیم کرد.» وی افزود که هدف تونس حفظ ثبات دینار و شفافیت بخشیدن به سرمایه گذاران است.

سیاستمداران مخالف و اتحادیه‌های کارگری تونس نسبت به یک «انفجار اجتماعی» در صورت اجرای این اصلاحات دردناک هشدار داده اند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما