قهر اقتصادی به سبک پوتین / منع صادرات به کشورهای غیر دوست

اقتصاد100- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه درواکنش به تداوم تحریم های غرب علیه مسکو، فرمان صادر شده در ممنوعیت تجارت و صادرات کالا به کشورهای غیردوست را یک سال دیگر تمدید کرد.

قهر اقتصادی به سبک پوتین / منع صادرات به کشورهای غیر دوست

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از راشا تودی، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه فرمان عدم تجارت و صادرات کالا و مواد اولیه با کشورهای غیردوست را تمدید کرد. روسیه چندی پیش قانونی برای اقدام متقابل در برابر کشورهای غربی تحریم‌کننده مسکو تصویب کرده بود.

فرمان پوتین در ارتباط با این قانون از ماه مارس مدتی بعد از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین صادر شد که قرار بود در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ منقضی شود، اما یک سال دیگر تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید شد.

طبق این فرمان پوتین و قانون دولت روسیه، تجارت و صادرات بیش از ۲۰۰ نوع کالا و تجهیزات فنی، مخابراتی و پزشکی، ماشین‌آلات و تجهیزات الکتریکی به کشورهای غیردوست ممنوع شده است.

صادرات این کالاها به طور موقت به همه کشورهای خارجی به استثنای شرکای روسیه در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اوستیای جنوبی محدود شده است.

پوتین روز چهارشنبه فهرستی از ۴۵ بانک روسی را اعلام کرد که به طور موقت از انجام معاملات مالی با شهروندان کشورهای غیردوست منع شده‌اند.

مسکو کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آلبانی، آندورا، استرالیا، باهاما، ایسلند، لیختن اشتاین، کانادا، میکرونزی، موناکو، نیوزلند، نروژ، کره جنوبی، سن مارینو، مقدونیه شمالی، سنگاپور، تایوان، اوکراین، سوئیس و ژاپن را در لیست کشورهای غیردوست ذکر کرده است.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا کسی پرسپولیس و استقلال را نمی‌خرد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما