مجارستان: اروپا خود را وارد جنگ اوکراین کرده است

اقتصاد100- نخست وزیر مجارستان گفت که اروپا به طور غیرمستقیم در حال جنگ با روسیه است، زیرا چندین کشور اروپایی متعهد شده اند تانک های جنگی را برای کمک به اوکراین جهت مقابله با تهاجم مسکو ارسال کنند.

مجارستان: اروپا خود را وارد جنگ اوکراین کرده است

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، ویکتور اوربان ملی‌گرا که در سال 2022 برای چهارمین دوره متوالی به نخست‌وزیری انتخاب شد، بار دیگر تاکید کرد که عضویت در ناتو برای مجارستان «حیاتی» است، اما افزود که دولت او به اوکراین سلاح نمی فرستد یا روابط اقتصادی خود را با مسکو قطع نخواهد کرد.

مجارستان محصور در خشکی به شدت به واردات گاز طبیعی و نفت خام روسیه وابسته است و ابرشرکت انرژی روسیه «روس اتم» در حال ساخت یک نیروگاه هسته‌ای در این کشور بر اساس قراردادی در سال 2014 است.

اوربان که آخرین بار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تنها سه هفته قبل از حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه 2022 ملاقات کرده بود، پیش بینی کرد که این جنگ می تواند سال ها به طول انجامد.

او در یک سخنرانی به حامیان خود گفت: «اروپا در حال حاضر وارد جنگ شده است و در حال انجام یک متعادل‌سازی خطرناک است. در واقع، آنها به طور غیرمستقیم در حال جنگ با روسیه هستند. این کار با ارسال کلاه‌خود آغاز شد. اکنون در حال ارسال تانک هستیم و جت های جنگنده در دستور کار قرار دارند و به زودی در مورد نیروهای به اصطلاح حافظ صلح خواهیم شنید.»

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، اوایل این هفته گفت که کشورهای غربی 48 تانک لئوپارد 2 را به کیف وعده داده‌اند.

اوربان گفت که موضع لهستان و کشورهای بالتیک در قبال جنگ قابل درک است اما او اضافه کرد که اگر تضمینی داده می شد که اوکراین عضو ناتو نخواهد شد، درگیری می توانست به گونه ای دیگر رخ دهد و از تحریم های اتحادیه اروپا به دلیل آسیب رساندن به اقتصاد مجارستان انتقاد کرد.

اوربان گفت: «یک سال پیش غرب تصمیم متفاوتی گرفت. وقتی روسیه حمله کرد، غرب درگیری را متوقف نکرد، بلکه آن را به سطحی تماما اروپایی رساند. اروپا می توانست آن را به عنوان یک جنگ منطقه ای محلی یا یک درگیری نظامی بین دو کشور اسلاو تلقی کند.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما