مجارستان تحریم شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روسیه را وتو می‌کند

اقتصاد100- ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان روز جمعه به رادیو دولتی این کشور گفت: «مجارستان هرگونه تحریم اتحادیه اروپا علیه روسیه را که بر انرژی هسته‌ای تاثیر بگذارد وتو خواهد کرد.»

مجارستان تحریم شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روسیه را وتو می‌کند

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، اوکراین از 27 کشور اتحادیه اروپا خواسته است که «روس‌اتم» (شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روسیه) را شامل تحریم‌ها کند، اما مجارستان که یک نیروگاه هسته‌ای ساخت روسیه دارد و قصد توسعه آن را نیز دارد، با این کار مخالفت کرده است.

اوربان در مصاحبه تکرار کرد که تحریم‌های مربوط به انرژی هسته‌ای «بدیهی است که باید وتو شود.»

نخست‌وزیر مجارستان گفت: «ما اجازه نمی‌دهیم طرح گنجاندن انرژی هسته‌ای در تحریم‌ها اجرا شود. این موضوع منتفی است.»

مجارستان، عضو اتحادیه اروپا، بارها از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین انتقاد کرده و گفته است که این تحریم‌ها نتوانستند روسیه را به طور معناداری تضعیف کنند، در حالی که خطر نابودی اقتصاد اروپا را دارند.

از زمان حمله روسیه به اوکراین، غرب تحریمی علیه روس‌اتم اعمال نکرده است.

نیروگاه اتمی پاکس مجارستان دارای چهار رآکتور کوچک VVER 440 ساخت روسیه با ظرفیت ترکیبی حدود 2000 مگاوات است که بین سال‌های 1982 و 1987 شروع به کار کرد. این نیروگاه سوخت هسته‌ای خود را از روسیه تامین می‌کند.

براساس قراردادی که در سال 2014 با روسیه امضا شد، مجارستان قصد دارد نیروگاه پاکس را با دو راکتور VVER ساخت روسیه با ظرفیت هر کدام 1.2 گیگاوات توسعه دهد.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما