خوش‌بینی به تقاضای چین نفت را گران کرد

اقتصاد 100- قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه تحت تاثیر امیدواری به بهبود قوی تقاضای چین برای نفت افزایش یافت و کاهش شب گذشته که ناشی از رشد ارزش دلار و افزایش چشمگیر ذخایر نفت آمریکا بود را تا حدودی جبران کرد.

خوش‌بینی به تقاضای چین نفت را گران کرد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی، بهای معاملات نفت برنت ۵۹ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۸۵ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۳ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، به ۷۹ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید.

آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش ماهانه خود بر آوردش از تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۳ را به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به پیش‌بینی ماه گذشته افزایش داد و اکنون انتظار دارد تقاضا برای نفت امسال، به میزان دو میلیون بشکه در روز رشد خواهد کرد و به ۱۰۱.۹ میلیون بشکه در روز می رسد. سهم چین از رشد تقاضا، ۹۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، چین پس از تسهیل محدودیت‌های کرونایی، عامل نیمی از رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

دلار آمریکا که رابطه معکوس با قیمت نفت دارد، در پی انتشار آمار مثبت خرده فروشی آمریکا، صعود کرد و در معاملات روز پنجشنبه، عمده رشدی که داشت را حفظ کرد.

واندانا هری، موسس شرکت تحلیل بازار نفت واندا اینسایتس اظهار کرد: درخصوص چین، دورنمای خوش بینانه اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی کمک کرد. عطش فزاینده چین برای نفت، رشد عظیم ذخایر نفت آمریکا را تحت‌الشعاع قرار داد اما هنوز فضای زیادی برای افزایش قیمت نمی بینم.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد: ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته، به میزان ۱۶.۳ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده و به ۴۷۱.۴ میلیون بشکه رسیده است که بالاترین میزان از ژوئن سال ۲۰۲۱ است.

 آژانس بین‌المللی انرژی  پیش بینی کرد حدود یک میلیون بشکه در روز تولید نفت تا پایان سه ماهه نخست سال میلادی جاری در پی ممنوعیت واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا و مکانیزم‌های سقف قیمت غربی، حذف خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران بانک کامن ولث به این نکته اشاره کردند که اوپک پلاس به دنبال افزایش تولید برای جبران تولید کمتر روسیه نخواهد بود. این به معنای آن است که وظیفه افزایش تولید بر دوش آمریکا و تولیدکنندگان غیراوپک دیگر خواهد بود تا علاوه بر جبران کاهش تولید روسیه، افزایش تدریجی تقاضای جهانی برای نفت را برآورده کنند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز