مشکل اصلی بازار جهانی نفت در سال 2024 چه خواهد بود؟

اقتصاد100- وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت که در سال 2024 عرضه نفت مشکلی بزرگتر از تقاضا در بازارهای جهانی خواهد بود زیرا برخی کشورها با مشکلات در بخش تولید و سرمایه‌گذاری دست و پنجه نرم خواهند کرد.

مشکل اصلی بازار جهانی نفت در سال 2024 چه خواهد بود؟

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از بلومبرگ، سهیل المزروعی در دبی به بلومبرگ تی‌وی گفت که بازارهای جهانی نفت در حال حاضر متعادل هستند و تاکید کرد که امارات و سایر تولیدکنندگان اوپک‌پلاس به اهداف فعلی تولید در سال جاری پایبند خواهند بود.

با این حال او هشدار داد که وقتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و شرکای آن برنامه‌های سال 2024 را در پایان امسال بررسی کنند، بزرگترین معضل ممکن است این باشد که چگونه باید مصرف رو به رشد جهانی را برآورده کرد.

مزروعی گفت: «من نگران تقاضا نیستم، چیزی که ما را نگران می‌کند این است که آیا در آینده به اندازه کافی عرضه خواهیم داشت یا خیر. آنچه که من را نگران می کند کاهشی است که در تولید بسیاری از کشورها مشاهده می‌کنم.»

اظهارات وی منعکس کننده سخنان هیثم الغیس دبیر کل اوپک است که روز دوشنبه هشدار داد بازارها از کمبود «مزمن» سرمایه‌گذاری رنج می برند.

مقام ارشد انرژی امارات متحده عربی افزود که در مورد سال جاری، رشد اخیر در ذخایر نفت نشان می‌دهد که «حجم‌های کافی در بازار وجود دارد و قیمت نیز گواهی بر تعادل است.»

وی با بیان اینکه اوپک‌پلاس آماده است در صورت نیاز اقدام کند، گفت: «شما باید همیشه مراقب کاهش رشد اقتصادی باشید.» مزروعی گفت که در نتیجه برنامه‌های آمریکا برای آزادسازی بیشتر ذخایر استراتژیک نفت خام خود، «انتظار شوک» را ندارد.

نمایندگان اوپک‌پلاس اعلام کرده‌اند که این گروه قصد دارد به اهداف فعلی تولید برای باقی سال پایبند باشد، حتی پس از آن که روسیه، یکی از اعضای همکار، کاهش شدید تولید 500 هزار بشکه در روز را در هفته گذشته به تلافی تحریم های اتحادیه اروپا اعلام کرد.

نفت در سال 2023 شروعی متفاوت داشته است زیرا معامله‌گران تلاش می‌کنند تاثیر بازگشایی بزرگ چین بر تقاضا، محدودیت های عرضه اعلام شده توسط مسکو در بحبوحه جنگ اوکراین و نگرانی های مداوم مبنی بر اینکه سیاست های پولی سخت‌تر ایالات متحده ممکن است باعث رکود شود، را ارزیابی کنند.

مزروعی گفت، امارات نگران سهم فعلی تولید خود نیست که با اوپک‌پلاس توافق کرده است، البته زمانی که این گروه برای بحث در مورد تولید سال 2024 گرد هم بیایند، در مورد افزایش تولید بحث خواهد شد.

RBC Capital Markets ماه گذشته اعلام کرده بود که ابوظبی ممکن است به دنبال تولید بالاتری در سال جاری باشد تا از ظرفیت‌های جدیدی که در چند سال گذشته ایجاد کرده است استفاده کند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما