ترامپ در انتخابات تقلب کرده بود؟ / اسناد مربوطه فاش می‌شود

اقتصاد100- یک قاضی ایالتی روز دوشنبه اعلام کرد بخش‌هایی از گزارش هیئت منصفه ویژه ایالت جورجیا درباره تلاش‌های دونالد ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات این ایالت در سال 2020 باید به صورت علنی منتشر شود، اما هر گونه ادعانامه در مورد اتهامات جنایی فعلا مهر و موم خواهد بود.

ترامپ در انتخابات تقلب کرده بود؟ / اسناد مربوطه فاش می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، یافته‌های این هیئت که از زمان افشای گزارش نهایی در ژانویه همچنان مهر و موم شده است، می‌تواند به طور بالقوه مبنایی برای پیگرد قانونی ترامپ یا همکارانش باشد که تلاش کردند تا از پیروزی جو بایدن در سطح ایالتی جلوگیری کنند.

رابرت مک‌برنی، قاضی دادگاه عالی شهرستان فولتون، گفت که سه بخش از این گزارش روز پنجشنبه منتشر خواهد شد: مقدمه، نتیجه‌گیری و بخشی که در آن هیئت منصفه بزرگ «نگرانی خود را درباره اینکه برخی شاهدان ممکن است سوگند دروغ گفته باشند، مورد بحث قرار می‌دهد.»

تصمیم در مورد اینکه آیا کیفرخواست تشکیل شود یا خیر، در نهایت با فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون است. در جلسه دادگاه 25 ژانویه، ویلیس به مک بورنی گفت که تصمیمات مربوط به اتهام‌نامه «قریب الوقوع» است و از او خواست که گزارش را مخفی نگه دارد تا مطمئن شود متهمان آتی نمی‌توانند اعتراض کنند.

تحقیقات ویلیس می‌تواند ترامپ را به اولین رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده تبدیل کند که ماه‌ها پس از آن که تلاش خود را برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری برای به چالش کشیدن بایدن در سال 2024 آغاز کرد، با پیگرد کیفری روبرو می‌شود.

ترامپ تخلفات را رد کرده و ویلیس را به هدف قرار دادن او برای منافع سیاسی متهم کرده است.

مک‌برنی گفت که انتشار جزئی این گزارش را تا پنجشنبه به تعویق انداخت تا به دادستان ها فرصت دهد تا با او در مورد اینکه آیا نیاز به اصلاحات بیشتری وجود دارد یا خیر صحبت کنند.

سخنگوی ویلیس بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

ویلیس تحقیقات خود را مدت کوتاهی پس از یک تماس تلفنی در ژانویه 2021 در روزهای پایانی دوره ریاست جمهوری ترامپ آغاز کرد، زمانی که رئیس جمهور از مقام ارشد انتخابات جورجیا خواست تا آرای کافی برای او بیابد. چند روز بعد، حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا یورش بردند که به دنبال آن بودند که کنگره را از تایید پیروزی بایدن بازدارند.

پیروزی بایدن در جورجیا، اولین پیروزی برای یک نامزد دموکرات ریاست جمهوری در نزدیک به سه دهه بود.

هیئت منصفه ویژه سال گذشته به درخواست ویلیس به عنوان یک ابزار تحقیقاتی تشکیل شد، تا حدی به این دلیل که اختیار و صلاحیت احضار شاهدان را داشت. این هیئت قدرت صدور کیفرخواست را نداشت اما می توانست ادعاهایی ارائه کند. اگر ویلیس تصمیم به پیگیری اتهامات بگیرد، باید از یک هیئت منصفه عادی کیفرخواست بخواهد.

طی حدود هفت ماه، هیئت منصفه شهادت 75 شاهد از جمله مشاوران ارشد ترامپ مانند رودی جولیانی وکیل دادگستری و سناتور آمریکایی لیندسی گراهام و جمهوری خواهان ارشد جورجیا مانند فرماندار برایان کمپ را شنیدند.

علاوه بر تماس تلفنی ترامپ، تحقیقات گسترده طرح تقلب را مورد بررسی قرار داده است که در آن یک فهرست جایگزین هیئت انتخاباتی به دروغ به کنگره تایید کردند که ترامپ، نه بایدن، آرای انتخاباتی ایالت جورجیا را به دست آورده است.

تحقیقات جورجیا از جمله تحقیقات مدنی و جنایی متعددی است که ترامپ، خانواده و همکارانش را تهدید می کند.

یک بازرس ویژه بر تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده در مورد نگهداری اسناد محرمانه توسط ترامپ پس از خروج از کاخ سفید و همچنین اقدامات وی برای بی اعتبار کردن انتخابات 2020 نظارت می کند.

لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک از حزب دموکرات، از ترامپ، تجارت املاک و فرزندانش شکایت کرد و آنها را متهم کرد که به بیمه‌گران و بانک‌ها درباره ارزش دارایی‌هایشان دروغ گفته‌اند. دفتر دادستان منطقه منهتن تحقیقات جنایی خود را در مورد اقدامات تجاری ترامپ دنبال می کند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما