خودروهای بالای 3 میلیارد و خانه‌های بالای 20 میلیارد مشمول مالیات می‌شوند

اقتصاد 100- رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه سه میلیون واحد صنفی و مشاغل دیگر در کشور فعالیت دارند که در سه سال گذشته اظهارنامه مالیاتی نداده‌اند گفت: مالیات برای خودروهای سه میلیارد تومانی از سال آینده آغاز می‌شود.

خودروهای بالای 3 میلیارد و خانه‌های بالای 20 میلیارد مشمول مالیات می‌شوند

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی، داوود منظور در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 400 هزار میلیارد تومان وصول مالیات در کشور انجام شده که تا پایان سال به 460 میلیارد تومان می رسد.

وی با بیان این مطلب که برای سال آینده پایه مالیاتی جدیدی وضع نکرده‌ایم لذا نسبت به امسال حدود هفت واحد معادل 18 درصد کاهش یافته است افزود: سال گذشته هدف‌گذاری وصول مالیات برای شرکت‌ها در بودجه پایین بود از این رو سهم شرکت‌ها از این بخش در لایحه بودجه سال 1402 نسبت به بودجه سال 1401 حدود 120 درصد افزایش دارد و نسبت به عملکردشان در این بخش از رشد 60 درصدی برخوردار است.

منظور تصریح کرد: پرونده های معوق مالیاتی زیادی در هیئت‌های حل اختلاف وجود دارد که عدد آنها به 290 هزار میلیارد تومان می‌رسد که از این میزان امسال 40 درصد گرفته شده است و پیش بینی می‌شود، 60 تا 70 هزار میلیارد تومان را تا پایان سال وصول کنیم ضمن اینکه پرونده های زیادی از بانک‌ها در خصوص اختلافات در بخش ارز و پرداخت سود سپرده ها نیز وجود دارد که تا چند سال آینده تعیین تکلیف می‌شود.

خودروهای بالای 3 میلیارد و خانه‌های بالای 20 میلیارد مشمول مالیات می‌شوند

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت:300 هزار شرکت در کشور از سال 98 تاکنون اظهارنامه مالیاتی نداشته اند لذا اطلاعات این شرکت‌ها استخراج شده و برای نخستین بار برای آنها اظهارنامه برآوردی صادر شده است همچنین سه میلیون واحد صنفی و مشاغل دیگر در کشور فعالیت دارند که طی سه سال گذشته اظهارنامه مالیاتی نداده اند؛رقم برآوردی مالیات در این بخش 90 هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان این مطلب که سال گذشته 2.2 میلیون مودی مالیاتی جدید شناسایی شدند عنوان کرد: امسال نیز با شناسایی 1.5 میلیون اظهارنامه جدید در حوزه مشاغل، تعداد مودیان جدید در این بخش از 2.2 میلیون به چهار میلیون و 450 هزار مودی رسیده است. همچنین امسال اظهارنامه یک میلیون و 250 هزار مودی در کشور را قطعی و مالیاتشان را صفر کردیم.

منظور با بیان این مطلب که200 مودی بزرگ مالیاتی در کشور شناسایی شده اند ادامه داد:این مودیان از استانهای مختلف شناسایی شده اند تا حسابرسی باکیفیتی روی آنها انجام شود.

اجرای مالیات خودروهای سه میلیارد تومانی از سال آینده 

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه همه خودروهای دارای قیمت بیش از سه میلیارد تومان از سال آینده باید مالیات پرداخت کنند عنوان کرد: این موضوع برای خانه های گران قیمت نیز اجرا می شود و در مجموع مالیات بر ثروت به صورت جداگانه از افراد دریافت خواهد شد.

وی افزود: آنچه اجرا می‌شود بر اساس قانون است و نمی‌توان ملاحظات را در اجرای قانون در نظر گرفت اما اینکه نرخ تورم روی قیمت کالاهایی مانند خودرو تاثیر داشته و آن را افزایش داده است، قابل تامل است.

 بیش از 11هزار میلیارد تومان وصول مالیات خراسان رضوی

 احمدرضا مدبرنیا،مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی نیز اظهارداشت:در 10 ماهه نخست امسال 11 هزار و 500 میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی استان وصول شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 54 درصد افزایش داشته است و از محل پرونده های مالیاتی سه هزار و 600 میلیارد تومان مالیات و عوارض برای استان تامین شده است.

وی با بیان این مطلب که 95 درصد از بودجه خراسان رضوی از بخش مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شود افزود: از 11 هزار و 500 میلیارد تومان مالیات وصولی، 2 هزار و 500 میلیارد تومان مربوط به وصول مالیات از محل بخش ملی یا ارسالی پرونده های مالیاتی به استان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت:21 هزار و 900 اظهارنامه اشخاص حقوقی در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد به هشت هزار و 700 اظهارنامه و در بخش مشاغل به 47 هزار اظهارنامه در استان رسیدگی شده است و رسیدگی به 248 هزار پرونده مالیاتی موضوع تبصره 100 قطعی شده و 70 درصد از آنها صفر شده است.

انتهای پیام

منبع : تسنیم

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز