وزیر نفت:

توان تولید روزانه ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت را داریم

اقتصاد 100- وزیر نفت با تأکید بر اینکه صنعت نفت به هر عهدی که با سازندگان داخلی بسته، پایبند است و تمام و کمال از آنها حمایت می‌کند، گفت: در صورت رعایت استانداردهای صنعت نفت در ساخت تجهیزات این توان را داریم که خرید کالاهای ساخت داخل را دو تا چهار سال تضمین کنیم.

توان تولید روزانه ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت را داریم

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی ظهر امروز در آیین امضای توافق‌نامه همکاری وزارت نفت و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در زمینه بومی‌سازی تجهیزات و فناوری‌های گلوگاهی صنعت نفت، اظهار کرد: این توافق‌نامه چهار ساله به ارزش ۲ میلیارد دلار به‌منظور بومی‌سازی حدود ۱۵ قلم تجهیز کلیدی صنعت نفت امضا شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از نظر  مجموع ذخایر نفتی و گازی در دنیا رتبه نخست را دارد، اظهار کرد: با وجود آنکه ۱۱۴ سال از عمر صنعت نفت می گذرد، اما هنوز در خیلی از بخش‌ها به‌صورت سنتی کار می‌کنیم. با توجه به دستور مقام معظم رهبری صنایع بزرگ از جمله صنعت نفت باید دانش‌بنیان شوند، از این رو شور و اشتیاق در وزارت نفت برای حرکت به این سمت وجود دارد.

وی گفت: وزارت نفت به هر عهدی که با سازندگان داخلی بسته باشد، پایبند است و همه‌جوره از آنها حمایت می‌کند، به‌طوری که در صورت رعایت استانداردهای صنعت نفت این توان را داریم که خرید کالاهای ساخت داخل را دو تا چهار سال تضمین کنیم.

وزیر نفت با اشاره به مذاکرات وزارت نفت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه احیای ۷۰۰ حلقه چاه کم‌بازده گفت: افزایش تولید از چاه‌های کم‌بازده برای صنعت نفت در مقایسه با توسعه میدان‌های تازه، بسیار کم‌هزینه‌تر است.

اوجی اظهار کرد: همکاران ما در صنعت نفت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره نیاز به کالاها و تجهیزات گلوگاهی وزارت نفت نشست‌های خوبی داشتند و امروز در این توافق‌نامه اعلام نیاز کردیم که حدود ۱۵ کالا و خدمت کلیدی مورد نیاز صنعت نفت با توان این معاونت و با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شود.

وی افزود: بنا شد کنسرسیومی برای تأمین این خدمات و کالاها به ارزش حدود ۲ میلیارد ریال تشکیل شود، وزارت نفت هم تعهد کرد که سفارش‌های طولانی‌مدت داشته باشد، به شرطی که استانداردها رعایت شود و این اتفاق رقم می‌خورد.

وزیر نفت با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۷۰ درصد نیازهای صنعت نفت در داخل تأمین می‌شود و ان‌شاءالله ۳۰ درصد باقی‌مانده هم بومی‌سازی می‌شود، اظهار کرد: در هفته‌های آینده نیز توافق‌نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای احیای چاه‌های کم بازده امضا می‌شود. بر اساس این توافق بخشی از پروژه احیای چاه‌های کم‌بازده به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واگذار می‌شود که تحقق این پروژه کاهش هزینه خوبی برای وزارت نفت خواهد داشت.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز