مجلس: همه خودروها در بورس عرضه می شوند/ پول رقابت به جیب دولت می رود، نه خودروسازان

اقتصاد 100- کمیسیون تلفیق مجلس مصوب کرد که خودروسازان همه خودروهای خود را در بورس کالا عرضه کنند، اما قیمت بالاتری که مردم در بورس برای خودروها می پردازند به جیب خودروسازان نمی رود و دولت از آن استفاده خواهد کرد.

مجلس: همه خودروها در بورس عرضه می شوند/ پول رقابت به جیب دولت می رود، نه خودروسازان

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی، براساس تصمیم کمیسیون تلفیق  شرکت‌های خودروساز داخلی موظف شدند تا بر اساس برنامه تولیدی که وقف بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به تصویب شورای رقابت می رسد، از ابتدای سال ۱۴۰۲ خودروهای تولیدی خود را از طریق بورس کالا و بر اساس ضوابط مربوطه عرضه کنند.

شورای رقابت موظف است وفق بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی حداکثر تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ قیمت جدید خودروها را بر اساس آنالیز هزینه قیمت تمام شده و با در نظر گرفتن هزینه های تحقیق و توسعه و هزینه‌های مالی مرتبط با فعالیت‌های تولیدی مورد تایید حسابرس محاسبه و در بازه های حداکثر سه ماه مجدداً به روز رسانی کنند.

شرکت بورس کالا موظف است ۸۵ درصد مابه التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت مصوب شورای رقابت را به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاریها واریز نماید تا به منظور توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری متناسب با شاخص جمعیت و محرومیت در قالب پرداخت به ذی نفع نهایی با نظارت وزارت کشور در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد.

همچنین براساس مصوبه کمیسیون تلفیق کلیه واحدهای آموزشی دولتی در صورت رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه های آب و برق معاف شدند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما