محصولات کشاورزی اسپانیا به دلیل صادرات گران شدند

اقتصاد 100- موج سرما در اروپا باعث افزایش قیمت محصولات کشاورزی در اسپانیا شده است.

محصولات کشاورزی اسپانیا به دلیل صادرات گران شدند

 

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی، با توجه به افزایش شدید هزینه‌های انرژی، به ویژه گاز، بسیاری از کشورهای اروپای مرکزی در بحبوحه سرما، تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای را کاهش داده و خرید از کشورهایی مانند اسپانیا را افزایش داده‌اند. 

موج سرما در اروپا باعث افزایش قیمت محصولات کشاورزی در اسپانیا شده است. با توجه به افزایش شدید هزینه‌های انرژی، به ویژه گاز، بسیاری از کشورهای اروپای مرکزی در بحبوحه سرما، تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای را کاهش داده و خرید از کشورهایی مانند اسپانیا را افزایش داده‌اند.

به گفته منابع خبری بخش کشاورزی اسپانیا، بسیاری از کشاورزان و دامداران، در مقایسه با عرضۀ داخلی محصولات خود، از صادرات آن درآمد بیشتری کسب می‌کنند و این مسئله باعث اختلال در زنجیره تولید و عرضه داخلی و در نتیجه گران شدن مواد غذایی در اسپانیا شده است.

بر اساس آخرین گزارش ماهانه تجارت خارجی اسپانیا که توسط وزارت صنعت، تجارت و گردشگری این کشور تهیه می‌شود، صادرات محصولات غذایی و کشاورزی اسپانیا در یازده ماه نخست سال 2022، حدود 13.2 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود. در فاصله زمانی فوق، صادرات محصولات کشاورزی اسپانیا به 58 میلیارد و 687 میلیون یورو رسید که 16.4 درصد از کل تجارت خارجی اسپانیا را در یازده ماه اول سال 2022 تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما