رکورد درآمد سالانه شرکت‌های نفتی غربی شکسته شد

اقتصاد100- اکسون‌موبیل روز سه‌شنبه گزارش داد که درآمد 55.7 میلیارد دلاری این شرکت در سال 2022 به‌عنوان رکوردی بی‌سابقه برای هر شرکت بزرگ نفتی غربی تاکنون ثبت شده است.

رکورد درآمد سالانه شرکت‌های نفتی غربی شکسته شد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از اویل‌پرایس، اکسون اعلام کرد که درآمدی معادل 55.7 میلیارد دلار و 76.8 میلیارد دلار جریان نقدی حاصل از فعالیت‌های عملیاتی در سال 2022 به دست آورده است.

قیمت بالای نفت و گاز دلیل اصلی سود بیشتر اکسون بود که رکورد درآمد سالانه 45.2 میلیارد دلاری خود را از سال 2008 شکست (زمانی که قیمت نفت به رکورد 142 دلار در هر بشکه رسید) و بالاترین سود سالانه یک ابرشرکت نفت غربی را ثبت کرد.

دارن وودز رئیس اکسون گفت: «در حالی که این درآمد ما به وضوح از یک بازار مطلوب منتفع شد، سرمایه‌گذاری‌هایی که قبل و در طول همه‌گیری انجام دادیم، انرژی و محصولات مورد نیاز مردم در شرایطی که اقتصادها شروع به بهبود کردند و عرضه‌ها محدود شد را فراهم کرد.»

این رکورد درآمد اکسون پس از انتشار گزارش درآمد شورون در روز جمعه رخ داد. شورون نیز بالاترین سود سالانه خود را تا به حال گزارش کرد زیرا درآمد تعدیل شده آن  در سال گذشته به دلیل افزایش قیمت نفت و گاز و رکورد تولید ایالات متحده بیش از دو برابر شد و به 36.5 میلیارد دلار رسید.

تحلیلگران انتظار دارند که اکسون موبیل، شورون، بریتیش پترولیوم، شل و توتال‌انرژی به لطف افزایش قیمت نفت و گاز در سال گذشته، جمعا حدود 200 میلیارد دلار درآمد سالانه گزارش دهند.

شل گزارش درآمد خود را در 2 فوریه گزارش خواهد داد و بریتیش‌پترولیوم و توتال‌انرژی قرار است درآمدهای سه‌ماهه چهارم و کل سال را به ترتیب در 7 و 8 فوریه منتشر کنند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما