سنگدوینی:

راهکار کاهش مصرف، بهینه سازی انرژی است

اقتصاد 100-عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اگر صنعتگران بازدهی بخاری‌های گازی را صرفا از ۳۰درصد به ۵۰درصد برسانند در حد ساخت دو الی سه پالایشگاه گازی صرفه‌جویی خواهد شد، گفت: بهینه‌سازی سوخت می‌تواند تحولی عظیم در مصرف ایجاد کند.

راهکار کاهش مصرف، بهینه سازی انرژی است

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، رمضانعلی سنگدوینی، درباره شرط تامین گاز در زمستان پیش‌رو، گفت: اگر از سال 89 که «طرح هدفمندی یارانه‌ها» تصویب شد، مسئله بهینه‌سازی سوخت جدی گرفته می‌شد اکنون در شرایط بسیار مناسب‌تری در حوزه انرژی قرار داشتیم چراکه بهینه‌سازی سوخت می‌تواند تحولی عظیم در مصرف ایجاد کند تا جایی که ما به مازاد برسیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی 20 میلیون خانوار در کشور به عنوان مصرف‌کننده گاز از بخاری گازی استفاده می‌کنند که اگر صنعتگران بازدهی این بخاری‌های گازی را از 30درصد صرفا به 50درصد برسانند در حد ساخت دو الی سه پالایشگاه گازی صرفه‌جویی خواهد شد  اما این کار مهم انجام نمی‌شود چراکه ما متولی بهینه‌سازی مصرف سوخت انرژی در کشور نداریم بنابراین چنین متولی باید یک نهاد فرادستگاهی باشد تا دستگاه‌های دیگر از آن تبعیت کنند.

وی بیان کرد: در کوتاه مدت جزء صرفه‌جویی نمی‌توان کار دیگری برای جلوگیری از افزایش ناترازی گاز در  کشور کرد اما در میان مدت می‌توان با بهینه‌سازی مصرف سوخت و تعویض دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی جلوی ناترازی را گرفت.

سنگدوینی با اعتقاد به اینکه گران کردن قیمت انرژی راهکار کاهش مصرف نیست، گفت: بهتر است به جای گران کردن قیمت انرژی به مردم آگاهی و سوبسید داد تا دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی خود را اصلاح کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره بهینه‌سازی سوخت نیز توضیح داد: در حالی ایران روزانه 110 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود که ترکیه با جمعیتی مساوی با ایران روزانه کمتر مصرف دارد و این نشان از عدم مدیریت سوخت در کشور ما است چراکه به موضوعاتی مانند اسقاط خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی فرسوده توجه‌ای نمی‌شود./

انتهای پیام 

منبع : خانه ملت

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما