بزرگراهی که بعد از 10 سال هنوز رو هواست

اقتصاد 100 - عملیات احداث بزرگراه شهید بروجردی از سال ۱۳۹۱ آغاز شد، از اینکه تکمیل طرح های برزمین مانده بزرگراهی در دوره پیشین مدیریت شهری به عنوان طرح های ضروری و اولویت دار دنبال نشده است.

بزرگراهی که بعد از 10 سال هنوز رو هواست

به گزارش گروه مدیریت شهری اقتصاد 100، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران اعلام کرد: پس از هفت ماه پیگیری مستمر، این سازمان مشمول استفاده از نرخ مالیاتی صفر شده و بر همین اساس بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال از هزینه های مالیاتی سال ۹۹ حذف شد.

حسن محمد حسن زاده گفت: تلاش های مداوم معاونت مالی سازمان املاک در راستای توجیه نحوه فعالیت سازمان املاک مطابق با قوانین مالیاتی، بخشنامه ها و رای دیوان عدالت اداری و شفافیت مالی این سازمان در گزارشات حسابرسی، سازمان امور مالیاتی در گزارش رسیدگی به مالیات بر عملکرد سال ۱۳۹۹، سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران را مشمول استفاده از نرخ مالیاتی صفر دانست که بر همین اساس مبلغی بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال از هزینه های مالیاتی سال ۹۹ حذف شد.

وی افزود: همچنین با رای شورای عالی مالیاتی کشور مبلغ ۱۵۹ میلیارد ریال نیز از هزینه های مالیاتی سال ۱۳۹۷ در حال تعدیل و حذف شدن است.

حسن زاده ضمن تاکید بر صرفه جویی در هزینه های شهرداری تهران از طریق این معافیت سازمان املاک، آمادگی خود را برای ارائه تجربیات مالیاتی به سایر سازمان های شهرداری به منظور استفاده از معافیت فوق اعلام کرد.

سیر صعودی وصول درآمدهای مدیریت شهری

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران نیز از روند رو به رشد وصول درآمد مدیریت شهری نسبت به سنوات گذشته خبر داد.

علی خوشنود در نشست مشترک مدیرکل و مدیران اداره کل تشخیص و وصول درآمد و روسای درآمد مناطق ۲۲ گانه، گفت: با پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته درآمدهای پایدار مرکز بیش از ۲۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی هماهنگی و وحدت رویه اخذ مطالبات شهرداری تهران در مناطق ۲۲گانه و همدلی و یکپارچگی در همه واحدهای درآمدی و پاسخگویی به شهروندان را در درجه اول اولویت دانست و مشارکت شهروندان را برای پرداخت عوارض پایدار نیز ضروری ارزیابی کرد.

خوشنود هدف از برگزاری این نشست را بررسی تسهیل وصول درآمد های پایدار اعلام کرد و گفت: در این نشست عملکرد درآمدی مناطق ۲۲گانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر همکاری و مشارکت مناطق مذکور در خصوص اطلاع رسانی به شهروندان و تسهیلات مربوطه به آنان تاکید شد.

پیشرفت ۸۲ درصدی بزرگراه شهید بروجردی

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از پیشرفت  ۸۲ درصدی عملیات اجرایی فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی خبر داد.

عباس شعبانی افزود: عملیات عمرانی در تمام مقاطع بدون معارض فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی ادامه دارد و تلاش خواهد شد این مسیر بزرگراهی که از بزرگراه آزادگان آغاز و به میدان جانبازان ختم می شود در آینده نزدیک تحویل شهروندان  شود؛ البته تحقق این مساله منوط به تملک و آزادسازی به هنگام معارضات ملکی است.

وی با یادآوری اینکه عملیات احداث بزرگراه شهید بروجردی از سال ۱۳۹۱ آغاز شد، از اینکه تکمیل طرح های برزمین مانده بزرگراهی در دوره پیشین مدیریت شهری به عنوان طرح های ضروری و اولویت دار دنبال نشده است انتقاد کرد و گفت: صَرف ۱۰ سال زمان برای احداث یک مسیر بزرگراهی حدود پنج کیلومتری، زمینه ساز افت کیفیت زندگی شهروندان در محلات همجوار با کارگاه های عمرانی است؛ از این رو تعیین تکلیف این پروژه و سایر پروژه های نیمه تمام در رئوس برنامه های عمرانی دوره ششم مدیریت شهری قرار دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تاکید کرد: نقش بزرگراه شهید بروجردی در شبکه معابر بزرگراهی جنوب غرب پایتخت با توجه به هدفگذاری حذف تردد خودروهای سنگین از معابر حمل و نقلی منطقه ۱۸ و ارتباط آن با شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام (ره)،   پراهمیت و اثرگذار است اما، معارضات ملکی موجود در محدوده میدان جانبازان و نیز محدوده تقاطع ۴۵ متری کن که از موانع اجرایی به شمار می آید، باید به سرعت از مسیر پیشرفت پروژه برطرف شوند.

به گفته وی، تحولات اجرایی در مسیر بزرگراه شهید بروجردی به دقت در حال پایش است و همکاری میان بخش های مختلف مدیریت شهری به منظور رفع موانع اجرایی پروژه در بالاترین سطح قرار دارد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما