ادامه مهاجرت ثروتمندان بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا

اقتصاد100- بریتانیا شاهد خروج بیش از 1000 فرد با ارزش دارایی خالص بالا در سال 2022 بود، در حالی که روند خروج ثروتمندان از این کشور پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) در بحبوحه فضای سیاسی آشفته و اقتصاد متزلزل ادامه دارد.

ادامه مهاجرت ثروتمندان بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، یک گزارش جدید از موسسه مشاوره شهروندی Henley & Partners نشان داد که در سال 2022، 1400 نفر با ثروت 1 میلیون دلار یا بیشتر از بریتانیا خارج شده اند. این در مقایسه با 2200 نفر در سال 2019، 2800 نفر در سال 2018 و 4200 نفر در سال 2017 است. هیچ داده‌ای در طول دوران همه‌گیری کووید منتشر نشد زیرا تعداد افرادی که مهاجرت می کردند بسیار اندک بود.

تا حدی، این روند منعکس‌کننده حرکت تاجران و بانکداران با درآمد بالا از شهر لندن به مراکز مالی اتحادیه اروپا مانند پاریس و میلان است. در حالی که مهاجرت‌ها در برخی از صنایع مانند بانکداری کمتر از برخی برآوردها بود، اما کمبود کارکنان در این بخش‌ها وجود دارد.

تجزیه و تحلیل مرکز اصلاحات اروپایی نشان می دهد که محدودیت های ناشی از مهاجرت‌های پس از برگزیت به کمبود 330 هزار نیروی کار در بریتانیا منجر شده است که به تنگنای بازار کار و تورم دامن می‌زنند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما