جریمه میلیون دلاری ترامپ به دلیل شکایت از کلینتون

اقتصاد100- یک قاضی فدرال روز پنجشنبه به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و وکلای او به دلیل شکایت از هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا به دلیل تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، دستور داد بیش از 937 هزار دلار جریمه بپردازند.

جریمه میلیون دلاری ترامپ به دلیل شکایت از کلینتون

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، جان میدلبروکز قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، که شکایت ترامپ را در ماه سپتامبر رد کرده بود، اعلام کرد که این فرمان موجه است زیرا رئیس جمهور سابق الگویی از سو استفاده از دادگاه‌ها برای پیشبرد اهداف سیاسی خود را به نمایش گذاشته است.

میدلبروکز در یک حکم کتبی 45 صفحه ای نوشت: «این شکایت هرگز نباید در دادگاه مطرح می شد. عدم صلاحیت آن به عنوان یک ادعای حقوقی از همان ابتدا مشهود بود و هیچ وکیل معقولی آن را مطرح نمی‌کرد. هیچ یک از موارد اصلاحی این شکایت ادعای حقوقی قابل درکی را مطرح نمی‌کرد و فقط دارای اهداف سیاسی بود.»

ترامپ از کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 شکایت کرد و مدعی شد که او و سایر دموکرات‌ها با متهم کردن نادرست کمپین وی به ارتباط با روسیه به دنبال تقلب در آن انتخابات بودند.

میدلبروکز در ماه سپتامبر این پرونده را رد کرد و این شکایت را یک «مانیفست سیاسی دویست صفحه ای که شکایات ترامپ از مخالفانش را نشان می‌دهد» خواند.

ترامپ در سال 2020 به دنبال انتخاب مجدد بود اما توسط جو بایدن دموکرات شکست خورد و پس از آن نیز بارها ادعاهای نادرستی مطرح کرد و تقلب گسترده در انتخابات را عامل شکست خود دانست.

او روند نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 را آغاز کرده است و یک رقابت مجدد احتمالی را علیه بایدن در پیش خواهد داشت.

پایان پیام

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما