همه مقصرند جز شرکت ملی پالایش و پخش؛

معاون پالایشی وزیر نفت؛ قبلا منتقد، حالا طلبکار

اقتصاد100-جلیل سالاری معاون وزیر نفت در امور پالایش در خصوص وضعیت نابسامان گاز و سوخت مصرفی کشور گفته است:" گاز موردنیاز مجموعه‌های مرغداری، گلخانه‌ها، نانوایی‌ها و... که دچار قطعی و افت شبکه گاز شوند، تأمین خواهد شد، همچنین با هماهنگی‌ شرکت ملی گاز ایران با مجموعه وزارت کشور، هلال‌احمر و...، سیستم‌های گرمایشی بر پایه سوخت مایع، به مناطق در معرض قطعی گاز ارسال خواهد شد."

معاون پالایشی وزیر نفت؛ قبلا منتقد، حالا طلبکار

بر اساس گفته های سالاری قاعدتا هر وقت مرغداری ها و نانوایی ها  و گلخانه ها با قطعی یا افت فشار گاز روبرو شدند باید با مجموعه متولی گاز تماس بگیرند که ترتیب اثری داده شود! عجیب است که مدیران شرکت ملی گاز چنین اظهار نظری نکرده اند اما مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش جای آنها به مردم قوت قلب داده است.

سالاری در عین حال که می گوید" بخشی از افزایش مصرف بنزین کشور به‌دلیل ازدحام در بخش حمل‌ونقل و خودروهای جدید پرمصرف است که مصرف را در روند افزایشی قرار داده" بازهم توپ را در زمین دیگران می اندازد. او می گوید" قیمت نیز سبب مدیریت مصرف نشده و در نتیجه سوخت بسیار زیادی به‌ویژه در جاده‌های بین‌شهری به مصرف می‌رسد. متأسفانه این روند در روزهایی که شهرها تعطیل می‌شوند، افزایشی بوده و ما شاهد هستیم در شرایطی که در استان‌های شمالی دچار کمبود گاز هستیم، همچنان ترددها زیاد بوده و در ویلاهای شمال کشور که گازشان قطع می‌شود، روی مصرف برق تمرکز می‌کنند که این امر نیز حجم مضاعفی را بر نیروگاه‌ها تحمیل می‌کند."در واقع معاون وزیر نفت هم برای قیمت سوخت تعیین تکلیف می کند هم برای میزان تردد خودروها و هم مصرف زیاد گاز و هم برای مصرف کنندگان برق.

از نظر سالاری همه مقصرند غیر از مجموعه پالایش و پخش فرآورده های نفتی.نکته قابل توجه این است که سالاری که در تمام سال های پیش از معاون شدنش به کل مجموعه وزارت نفت مدام انتقاد می کرد هیچ گونه اظهار نظری در این زمینه ها نکرده بود اما اینک مدعی العموم  حوزه انرژی کشور شده است.مدعی العمومی که البته از زبان مردم سخن نمی گوید بلکه فقط از مجموعه سلب مسئولیت کرده تحت مدیریت خود تعریف می کند.سالاری حالا از منتقد به طلبکار تبدیل شده است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما