کلمه "خوب" از زبان وزیر نفت نمی افتد

اقتصاد100- پایگاه خبری وزارت نفت نوشته جواد اوجی وزیر نفت امروزدر حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفته که" در همین روزها یکی از دستاوردهای خوب در صنعت نفت و گاز کشور رقم خورد که بالاترین رقم برداشت گاز از میدان‌های مستقل گازی و مشترک را داشتیم." وی اضافه کرده" در این مدت فرآورش گاز را در ۲۱ پالایشگاه کشور داشتیم که رکوردی بی‌نظیر بود."

کلمه "خوب" از زبان وزیر نفت نمی افتد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی، وزیر نفت همچنین به انتقال گاز از جنوب کشور به مناطق مرکز و شمال برای تأمین گاز استان‌های شمالی و شمال شرقی اشاره کرده و گفته: در بحث تولید و فرآورش و انتقال در دولت سیزدهم رکوردهایی تازه ثبت شد که از همکارانمان در حوزه نفت و گاز تشکر می‌کنم.

بنظر می رسد وزیر محترم نفت از هرکاری در این وزارتخانه به عنوان یک "دستاورد" یاد می کند.اینکه احیانا رقم برداشت از ذخایر گازی کشور بیشتر از قبل شده است این پرسش را در ذهن متبادر می کند که آیا این امکان یعنی برداشت بیشتر، قبل از این امکان پذیر نبود؟آیا وقتی بحران کمبود گاز پیش آمد وزارت نفت یادش افتاد که می تواند بیشتر برداشت کند؟ این رکورد سازی و رکورد بازی چه دردی از مردم سرما زده کشور دوا کرده است؟

چگونه ممکن است متولی گاز رسانی کشور از موج سرمایی که از هفته ها قبل  توسط هواشناسی های کشوری و بین المللی  پیش بینی شده بود بی خبر بوده که با فرارسیدن جریان برودتی منجر به یخبندان، به یکباره به تامین گاز بیشتر مشغول شده؟

کافی است اخبار واظهارات وزیر نفت را دنبال کنیم تا ببینیم واژه "خوب" ترجیع بند تقریبا تمام اظهارات رسانه ای و غیر رسانه ای وی است.وقتی از تفاهمنامه و قرار داد صحبت می کند می گوید  تفاهمنامه  وقرار داد خوب.وقتی از تامین سوخت صحبت می کند می گوید توزیع خوب . وقتی از صادرات حرف می زند می گوید صادرات خوب. در یک کلام هر اقدامی که در نفت انجام می شود به آن واژه خوب را اطلاق می کند که در همین خبر اخیر هم باز مکررا می گوید: "دستاوردهای خوب در صنعت نفت و گاز کشور رقم خورد."این واژه  خوب چیست که لقلقه زبان وزیر شده اما مردم این خوبی را اصلا احساس نمی کنند.

در 17 ماه گذشته آیا وضع بنزین خوب بوده؟وضع صادرات خوب بوده؟ گاز تحویلی مردم و صنایع خوب بوده؟چاه های نفت وگاز احیای خوبی داشته اند؟ میادین گازی توسعه خوبی یافته اند؟ پتروشیمی نیمه تعطیل مملکت خوب سود آوری کرده ؟نیروگاه ها خوب سوخت تحویل گرفته اند؟ کدام خوبی وقتی مردم سیستان و بلوچستان باید در صف گاز کپسولی ساعت ها به انتظار بایستند و مردم خراسان چوب و بته آتش بزنند تا گرم شوند؟

نا گفته معلوم است که پیش آمد اخیر لزوما به دلیل ضعف دستگاه نفتی در دولت سیزدهم نیست و مشکلات صنعت نفت بسیار ریشه دار تر از اینهاست که وزیر و وزارتخانه را یگانه مقصر آن قلمداد کنیم.اما چگونه ممکن است کسی همه کارهای خود و مجموعه تحت مدیریتش را که پیش چشم خلق ضعف هایی آشکار و بزرگ دارد را اینهمه مطلوب و خوب جلوه دهد؟شاید واژه خوب در قاموس وزیر نفت معنایی متفاوت دارد که مردم از آن خبر ندارند؟  

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما