افزایش چشم‌انداز قیمت جهانی آلومینیوم در سال 2023

اقتصاد100- بانک گلدمن ساکس پیش‌بینی خود از قیمت آلومینیوم را افزایش داد و اعلام کرد که تقاضای بیشتر در اروپا و چین می تواند منجر به کمبود عرضه شود.

افزایش چشم‌انداز قیمت جهانی آلومینیوم در سال 2023

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، تحلیلگرانی از جمله نیکلاس اسنودون و آدیتی رای در یادداشتی به مشتریان گفتند که قیمت این فلز احتمالا امسال به طور متوسط 3125 دلار در هر تن در بازار لندن خواهد بود. این از قیمت فعلی 2595 دلار و در مقایسه با پیش‌بینی قبلی 2563 دلار افزایش یافته است.

گلدمن پیش‌بینی می‌کند که قیمت آلومینیوم که برای ساخت همه چیز از قوطی نوشیدنی گرفته تا قطعات هواپیما استفاده می‌شود، در 12 ماه آینده به 3750 دلار در هر تن خواهد رسید.

تحلیلگران گفتند: «با وجود ذخایر جهانی قابل مشاهده که تنها به 1.4 میلیون تن می‌رسد که 900 هزار تن نسبت به سال گذشته کاهش یافته و اکنون کمترین میزان از سال 2002 است، جبران کسری کل به سرعت باعث نگرانی کمبود خواهد شد. با وجود یک محیط اقتصاد کلان بسیار خوش‌خیم‌تر، با کاهش باد مخالف دلار و کندی روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، انتظار داریم که شتاب صعودی قیمت به تدریج در بهار افزایش یابد.»

مانند بسیاری از بانک‌های وال استریت، گلدمن ساکس چشم‌انداز بازار کامودیتی‌ها را صعودی می‌بیند و استدلال می‌کند که فقدان سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر منجر به تضعیف سپر عرضه شده است. پیش‌بینی می‌شود با بازگشایی چین و رونق اقتصاد جهانی در نیمه دوم سال، این طبقه از دارایی‌ها بازدهی بیش از 40 درصدی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد خواهند کرد.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما